PUBLICITAT

L'INAF estableix nous criteris pels contractes de gestió de carteres

  • La finalitat és "protegir els interessos legítims de la clientela"
  • L'institut complementa la recent llei definint el marc d'autoritzacions
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Les instal.lacions de l'Institut Nacional Andorrà de Finances. Foto: EL PERIÒDIC

L'Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF) va emetre recentment un comunicat referent al model de contracte de gestió discrecional i individualitzada de carteres, en el qual demana la formalització per escrit d'aquests documents per tal de "protegir els interessos legítims de la clientela". Aquest és, de fet, un criteri que s'ha posat de manifest amb la Llei de règim jurídic de les entitats bancàries i de règim administratiu bàsic de les entitats operatives del sistema financer, aprovada el 13 de maig passat.

Concretament, l'INAF va adjuntar a totes les entitats del Principat un "model tipus" per tal que sigui considerat a l'hora de "definir el contingut mínim d'informació que s'ha d'incloure als contractes de gestió discrecional i individualitzada de carteres". L'institut va destacar que aquest model "podrà ser ampliat a criteri de les entitats i segons les casuístiques específiques de cada client per tal de facilitar al màxim la seva comprensió", però que al mateix temps les entitats hauran d'"incloure el mínim requerit".

Al model de contracte s'inclou una clàusula introductòria en la qual s'informa als clients de la necessitat de documentar-se sobre els drets i obligacions que adquireixen, com ara "les preferències d'inversió i altres condicions necessàries per rebre un servei adequat a les seves circumstàncies i expectatives".

 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT