Amb el principal objectiu de dinamitzar el quart d’Arinsal, a nivell turístic i comercial, i amb el propòsit d’oferir una nova plataforma de difusió del Parc Natural del Comapedrosa, es va crear el Centre d’Interpretació del Comapedrosa (CIC). L’espai va obrir les seves portes ara fa tot just dos mesos i els primers resultats, pel que fa al registre de visitants, ha deixat un sabor de boca excel·lent al Comú de la Massana. Fins ara, 927 persones han visitat el Centre i la xifra es desglossa en una mitjana de 10-15 visitants al dia, tot i rebre, per exemple, una visita d’un grup de 40 persones fa una setmana. Els primers 8 dies d’agost amb l’espai obert, és a dir, la darrera setmana del citat mes –del 24 al 31–, es van registrar 178 persones. Al setembre és on es va aplegar el major flux visitants, 448, i al present mes d’octubre, que encara no ha finalitzat, coincidint amb festivitats i ponts a Espanya, el volum, de moment, és de 163 persones.
El perfil de visitants que han acudit al CIC és, a grans trets, espanyols, francesos i gent del país i la petició principal és informació referent al Parc, tipus d’excursions que es fan al Parc i, també, informació de les activitats de la parròquia. Aquest darrer aspecte pot sorprendre una mica, però com puntualitza la consellera de Cultura, Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat del Comú de la Massana, Jael Pozo, «volem que el CIC també sigui un punt d’informació turística d’Arinsal i, el fet d’aplegar gent interessada en conèixer activitats de la Massana i del quart, ja ens sembla prou positiu». Les enquestes que s’han realitzat a la gent del país mostra la bona acollida que està tenint el Centre i, les ofertes del CIC millor rebudes són el documental Comapedrosa: secrets d’un parc, de Jaume Riba i Àlex Tena i les activitats infantils.
Jael Pozo comenta, molt satisfeta, que «realment m’ha sorprès la bona acollida que, en aquests primers dos mesos, està tenint el CIC, perquè no hi havia prevista cap activitat concreta fins l’inici de la temporada d’hivern». Pozo afegeix que «sense fer res ni haver programat encara res, hem tingut molt bona acollida, amb la qual cosa ens demostra que hem tingut un degoteig constant de visitants i que les dades evidencien que els ofertes de natura interessen per complementar les visites que es fan al Principat».
Pozo, finalment, posa l’accent en el tema de la mobilitat reduïda i assegura que «estem molt contents perquè una de les finalitat que tenia el CIC s’està complint, que és oferir un bon servei a aquestes persones i, ja que no poden accedir al Parc, almenys que tinguin l’experiència d’aproximació al Parc».
L’espai va tenir un cost de 100.000 euros i també està orientat a oferir una nova plataforma de difusió del Parc Natural on s’ubica el pic més alt del Principat.