PUBLICITAT

Pintat carrega contra el Govern per aturar el vial de Sant Julià

  • El cònsol dubta "de la capacitat de la gent que ens governa i el seu concepte d'interès nacional"
  • L'Executiu ha deixat en suspens l'adjudicació de les fases 1 i 2 dels treballs de la variant
12062010vial
Al fons, la plaça Laurèdia, on hi haurà la rotonda que recollirà tot el trànsit, ahir. Foto: ORIOL LLAURADÓ


12062010vial2
Treballadors en una boca del tunel, ahir.
Foto: ORIOL LLAURADÓ


EVA ARASA
SANT JULIÀ DE LÒRIA

El cònsol de Sant Julià de Lòria, Josep Pintat, va expressar ahir el "ferm rebuig" a la decisió presa pel Govern en el sentit de deixar en suspens les fases 1 i 2 del desdoblament de la carretera per problemes amb el finançament del projecte. Segons el mandatari lauredià, això és "una manca de respecte per l'interès nacional" i "posa en dubte la capacitat de la gent que ens governa".

Així de contundents van ser les declaracions de Pintat, que a la tarda va convocar els mitjans de comunicació per manifestar el posicionament del Comú i, en concret, de la majoria que el governa. En aquest sentit, el cònsol va reconèixer que "l'oposició està a favor d'aturar el vial i mai no han acceptat el resultat de les urnes". I és que la variant de Sant Julià, més enllà de la lectura en clau nacional, també és una qüestió de parròquia i formava part del programa electoral dels liberals lauredians, encapçalats per Pintat.

La reacció del cònsol lauredià arriba un dia després que el ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Bàrcia, expliqués a la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme la decisió d'aturar les obres de la variant de Sant Julià un cop finalitzin les fases 3 i 4 dels treballs. El motiu principal d'aquesta decisió, segons va dir Bàrcia, és el finançament del projecte i, per tant, les fases 1 i 2 queden posposades fins que el Govern no trobi una fórmula per pagar-les.

De fet, el principal escull és que el Govern no ha pogut adjudicar les fases 1 i 2 segons les condicions establertes anteriorment pels liberals, ja que l'eventual empresa adjudicatària, a canvi d'una concessió, s'hauria de fer càrrec no solament d'aquestes dues fases, sinó també de les fases 3 i 4, que en aquests moments s'estan executant. És a dir, caldria trobar una empresa que assumís, d'entrada, els 84 milions d'euros a què ascendeixen el conjunt de les obres.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT