Tot i que de moment ho combina amb la seva professió d’informàtica, Tamara Salvatierra té clar que on vol aportar més és mitjançant el seu treball com a assessora d’imatge. No per res s’ha format a consciència per poder oferir als seus clients el millor servei i ajudar-los en moltes ocasions a alliberar-se d’una imatge que no té molt a veure amb com se senten o amb el missatge que volen transmetre. Com ella diu, cada cas és diferent, però quan s’assoleix la coherència, l’actitud canvia i l’autoconfiança dels clients millora.
–Quin és el primer pas per millorar la imatge d’una persona?
–El punt de partida sempre és la necessitat del client, ja sigui un canvi de feina, un ascens, o la cerca de parella. A partir d’aquí, la base és l’autoconeixement. Molts cops, desconeixem la nostra pròpia imatge i ens deixem portar per models imposats i les últimes tendències, sense ser conscients de quina és la nostra base, és a dir, el que tenim per genètica, a més d’una actitud, la manera de comunicar… Tot forma part de la imatge personal. Per això, el primer que s’ha de fer és analitzar la figura de la persona, els seus trets, la seva manera de moure’s, d’expressar-se, i quines són les qualitats que transmet, és a dir, si transmet més o menys proximitat, dinamisme o tranquil·litat. Després veurem què podem potenciar o neutralitzar en funció de l’objectiu que es vol aconseguir.
–Els clients estan oberts als canvis?
–Fins ara no he tingut cap problema, perquè els canvis que proposo sempre estan basats en una explicació raonada. A més, sempre els dic que provin la meva proposta, es facin una foto, la guardin, i la mirin una setmana després per veure què li transmet la imatge. Per què? Perquè quan ens observem amb distància ens veiem molt millor que al moment immediat.
–Avui dia, la imatge importa tant a l’espai laboral com personal?
–La teva imatge ha de ser coherent amb tu mateix, ja sigui a la feina o a fora, perquè t’acompanya durant tot el dia. Sempre hi ha detalls que encaixen millor amb el teu estil, ja sigui un mocador, l’estampat de la corbata o un rellotge.
–Una elecció incorrecta pot arruïnar una imatge?
–Sí, perquè fa que l’atenció se centri en un aspecte que precisament no vols destacar.
–Què és el visagisme i quina és la seva importància?
–És l’estudi dels trets facials per saber com ens hem de maquillar, pentinar, i en el cas dels nois, quina barba els hi va millor.
–Donar importància a la imatge no és una mica superficial?
–L’assessoria d’imatge pot veure’s com frívol, però del que es tracta és que el que vols transmetre tingui coherència, es a dir, que el teu missatge i la teva imatge estiguin connectats. Com més coherència mostris, més ho aconseguiràs.