Roger Salanova va estudiar màrqueting i publicitat però en començar a treballar al sector es va adonar que el seu futur professional no passava per estar tancat en una oficina durant vuit hores cada dia. Llavors, ho va deixar tot i es va formar en fotografia esportiva, que fins llavors, i encara que el fascinava, només havia estat un hobby. La constància i la qualitat de les seves fotos, molt valorades des del principi, van fer la resta. Actualment treballa per algunes de les marques més importants de l’àmbit esportiu i cobreix proves arreu del món. Del 2 al 9 de febrer estarà a Andorra cobrint la Freeride World Tour 2023, que té lloc a estació d’esquí d’Ordino Arcalís.
–Expliqui’m la seva feina.
–Estic especialitzat en les curses de muntanya, encara que a l’hivern també cobreixo competicions de neu. Però sobretot treballo amb marques del sector outdoor com Northface o Buff. És a dir, d’una banda, cobreixo curses a qualsevol lloc del món, com per exemple l’Ultraride de Montblanc o la Camí de Cavalls de Mallorca. En aquest cas, les curses contracten els meus serveis per crear contingut fotogràfic de l’esdeveniment; a l’altra vessant, hi ha marques que em contracten per generar contingut a nivell comercial, per les seves pàgines web, xarxes socials, etc.
–Pel que fa a les curses, com s’aconsegueix fer bones fotos en proves tan ràpides?
–Hi ha curses que tens més marge que d’altres, però en general les preparo molt abans que tinguin lloc per conèixer el recorregut, els timings entre sortida i arribada, trobar els llocs més viables per fer les fotos…, a vegades, dies abans faig el recorregut sencer per saber quant temps necessito per arribar als llocs on vull fer fotos.
–Això implica que vostè també ha d’estar en bona forma física.
–Sí. De fet, molts cops surto a entrenar pensant en curses a les quals hauré d’anar, perquè sinó no em donaria temps d’arribar a temps als llocs marcats.
–Quantes fotos ha de fer per aconseguir una bona?
–A les curses, hi ha poc marge. Tens una única oportunitat per fer la foto que vols. Els moments previs a què et passi el corredor hi ha molts nervis. En canvi, a les sessions per marques pots repetir fins que aconsegueixes la perfecta.
–Qui el contracta, li dona unes pautes concretes o té total llibertat?
–Normalment em passen un briefing amb el que ha de sortir sí o sí, ja sigui un paisatge o un espònsor, però en la part més creativa tinc total llibertat. Al cap i a la fi, quan em contracten és perquè ja coneixen el meu estil.
–Com el definiria?
–En cada foto intento transmetre l’essència de cada esport, la part de natura salvatge, l’adrenalina. A més, sempre edito amb els mateixos colors, m’agraden les ombres, que hi hagi contrastos de llum.