Laura Ortuño és de Mataró, però quan va acabar els estudis va anar a viure a la Seu d’Urgell amb la seva parella. La primera vegada que va arribar a Andorra va ser per a treballar d’infermera a l’Hospital de Nostra Senyora de Meritxell. El projecte de tirar endavant un negoci era una idea que sempre havia tingut al cap, però per circumstàncies laborals mai havia trobat el moment de fer-ho. El fet de trobar una feina fixa la va ajudar a fer realitat el seu somni i a l’abril d’aquest any va gestionar tots els tràmits necessaris per a poder posar en marxar el seu negoci de wedding planner.
–Quan va començar a treballar de wedding planner?
–Des de petita sempre m’ha agradat molt el tema d’organitzar esdeveniments i concretament em cridava l’atenció el tema nupcial. El 2020 vaig fer el primer curs de wedding planner, em va al·lucionar i des de llavors vaig començar a informar-me més sobre el tema. Allà vaig veure que en un futur m’agradaria dedicar-me a aquest món.
–Al principi va ser dur?
–La veritat és que sí. Jo treballava molt la part de xarxes socials, Instagram és la meva principal eina. Vaig pensar fer una editorial i buscar una parella amb la qual poder crear un escenari amb l’objectiu de mostrar al públic la meva essència i allò que soc capaç de fer. La veritat va anar tot rodat, ho vaig publicar a Instagram i em va escriure una noia per missatge privat i em va comentar que em volien contractar per a la seva boda real.
–Com va ser el procés des que es va reunir amb aquesta parella fins al dia de la boda?
–En el cas de la parella que em volia contractar per a la seva boda real, prèviament va fer fer la petició de mà i em vaig començar a reunir amb ells per preparar-la, però alhora també era per preparar l’editorial que jo volia fer per a promocionar-me. A mesura que vaig anar fent més reunions amb ells, ens vam anar coneixent, vam connectar molt i els va agradar la meva manera de treballar.
–De què s’encarrega concretament una wedding planner?
–Depèn del servei que ofereixes. Jo ofereixo serveis d’organització integral, que implica organitzar una boda a un any vista normalment. El que fas és fer una primera reunió amb els nuvis, escoltar les seves idees i propostes, prendre nota, fer les preguntes per aconseguir tota la informació que necessitis i després anar fent un seguiment amb ells. A partir d’aquí s’elabora un pressupost, tenint en compte el que es volen gastar, quina quantitat de diners volen invertir en fotografia, càtering…, entre moltes altres coses. Una vegada està el contracte firmat, ja comences a buscar proveïdors i tot el que encaixi amb el seu pressupost i estil. Per exemple, jo també ofereixo el servei de decoració i normalment, faig tres propostes de diferents estils als nuvis i una vegada ells escullen el que més els agrada, començo a preparar-lo en funció de la gamma cromàtica escollida.
–Quantes bodes pot gestionar en un any?
–Depèn. Jo aquest any en tinc una assegurada i tinc altres parelles amb les quals he fet reunions, però encara no han escollit la data del casament.
–Com viu vostè el procés d’organitzar una boda?
–El visc molt intensament, perquè soc una noia molt implicada i molt emocional, que li agrada viure aquests esdeveniments de prop amb els nuvis i la família, acompanyar-los en aquest procés des del principi i veure l’evolució. Jo crec que la wedding planner està més nerviosa que els nuvis, ja que la responsabilitat recau en ella.
–Quantes bodes té encarregades per al 2024?
–De moment, una. És la parella que em va contactar per fer l’editorial, a qui els vaig organitzar la petició de mà i ara els estic organitzant la boda. Però bé, per començar ja està bé i quasi que ho prefereixo.