La desaparició fa uns tres hiverns d’un esquiador a Andorra va significar el punt de partida de la idea d’Alpify, una app que funciona des de fa un parell d’anys i que va sorgir fruit de la inspiració d’aquest jove emprenedor andorrà. La feina de l’aplicació és facilitar la localització de gent perduda, que no tinguin possibilitat de poder-se comunicar, a les estacions d’esquí o a altres indrets. A través del mòbil, Alpify permet conèixer a l’instant la ubicació exacte de la persona que demana el rescat. La idea de Viladomat va tenir cabuda, enguany, a la Mobile World Congress la fira mundial més rellevant en el sector tecnològic.
–Com va sorgir l’opció d’anar al MGC com a expositors?
–Un dels socis que s’han incorporat al projecte, La Caixa, va subvencionar-nos, a nosaltres i altres start up, un estand a la fira, un estand compartit entre altres empreses. Estàvem ubicats a la zona 4YFN (Four Years From Now), que son empreses de recent creació. Allà vam conèixer inversors i vam poder presentar a la gent el nostre projecte.
–Com va resultar l’experiència?
–Molt bé. Nosaltres anàvem una mica de novatos, perquè mai havíem estat en una fira d’aquesta rellevància ni d’aquestes dimensions. Quan estàs allà, ho vols veure tot, ho vols conèixer tot i fer sinèrgies amb diferents empreses. La veritat, l’experiència va ser força enriquidora i, com dic, vam poder fer molts contactes que és, evidentment, el que més interessa.
–Es va interessar molta gent en el vostre producte?
–Sincerament, vam al·lucinar bastant perquè ens coneix molta més gent de la què pensàvem. Venien molts visitants, ens reconeixien la feina que fem i ens felicitaven per tota la tasca que realitzem amb l’aplicació. Vam captar interès d’inversors d’Israel, França, o Espanya i ara negociem amb clients britànics i sud-americans.
–Quins objectius a curt termini teniu plantejats?
–Principalment, seguir creixent. Ara estem treballant molt el mercat de la Índia, ja que creiem que allà hi ha un mercat potencial espectacular, així com a Europa i Amèrica Llatina. Nosaltres treballem amb l’administració pública i tot ha de portar el seu ritme, tot i que ens agradaria que anés una mica més ràpid. Aquest ritme, per exemple, a la Índia ja ens està bé, perquè a nivell administratiu no es pateixen molts endarreriments i també s’agraeix.
–Teniu xifres registrades de quanta gent ha fet servir l’aplicació?
–Actualment tenim prop de 100.000 usuaris. Durant l’any passat es van registrar 4.500 rescats amb l’ajuda de l’aplicació i hi van haver 42 casos crítics, és a dir, que gràcies a Alpify s’ha pogut salvar la vida d’algunes persones. A més, ara el Conseller d’Interior del País Basc m’ha comunicat que s’han dut a terme tres rescats crítics, que no estan dins dels 42, i gràcies a la nostra aplicació s’ha salvat a un home que estava en una situació dramàtica.
–La injecció d’adrenalina que rebeu ha de ser espectacular…
–Quan se’ns transmeten notícies positives del 112 i ens comuniquen que gràcies a Alpify s’ha pogut resoldre satisfactòriament un cas crític, la sensació és indescriptible. Ens apassiona la tecnologia i la nostra feina, però el grau de satisfacció que rebem quan les coses surten bé és brutal.
–Es pot descarregar Alpify en qualsevol suport?
–És molt interessant i necessari poder tenir aquesta aplicació al mòbil perquè és una eina que millor la tinguis a l’abast per si mai fes falta per una emergència. Es pot descarregar si tens iPhone, Android o Blackberry i funciona a molts llocs i a la meitat de l’estat espanyol. Val molt la pena.