El Periòdic d'Andorra

David Aymerich

Director de ‘El dulce sabor del limón’

El nivell de les pel·lícules amb què competim ens anima a seguir

David Aymerich (Tarragona, 1994) és el més jove dels directors amb pel·lícula a concurs a l’Ull Nu. D’un guió encetat mentre estudiava batxillerat i de la constatació que la carrera de Comunicació Audiovisual era massa teòrica i calia prendre mesures per compte propi, va néixer El dulce sabor del limón, que es va projectar ahir al vespre en el context del Festival i va comptar amb la presència del director per a resoldre dubtes i inquietuds. 

–Va començar a gestar el guió quan estudiava Batxillerat, com ha sigut el procés?
–A mi sempre m’havia agradat explicar i crear històries. Fer una pel·lícula comporta molt d’estrès i molta feina. Hem seguit un camí de prova i error per intentar superar-nos dia rere dia, aprenent i absorbint com una esponja. 

–Com va aconseguir que la gent cregués en el projecte?
–Vam tenir problemes perquè ens consideraven massa joves i inexperts. Per això ens van aconsellar que ens autoproduíssim el projecte. Vaig contactar amb el director de fotografia del Cosmonauta, que m’havia agradat. El vaig contactar jo mateix i als representants dels actors també. Tots em van dir des del primer moment que els agradava la història, tots eren joves i veien el relat amb una perspectiva amiga, de ganes de fer coses i bogeries, com els protagonistes. 

–I els 30.000 euros de pressupost d’on van sortir?
–Dels meus estalvis per a un màster, que mai faré, de moment [riu], d’un micromecenatge local a Tarragona, amb diferents negocis locals que ens van recolzar, a més de familiars i amics. 

–Amb quin material es presentava a vendre el seu projecte?
–A més del guió, per fer-ho més entenedor i visual em vaig dissenyar jo mateix un dossier de premsa amb Illustrator. Així situava qui era jo i quin projecte tenia, destacava el dinamisme i els dubtes de l’adolescència i del pas a l’edat adulta.

–Què va ser el més difícil de tot el procés?
–La inexperiència i els maldecaps de l’organització. Cada tecla que tocàvem era nova. 

–Com és que va fer un llargmetratge sense passar pel curt?
–El germen del guió era per a un curtmetratge però em vaig enamorar d’un dels personatges i vaig aprofundir en aquest fins a arribar al llargmetratge. També vam creure que tindria més recorregut i més múscul com a carta de presentació. 

–Com va arribar fins a l’Ull Nu?
–Vam acabar la postproducció a l’agost de l’any passat i amb tot l’equip vam estudiar les propostes de promoció. L’Alberto Esparta, un dels actors protagonistes, coneixia l’Ull Nu i creia que la pel·lícula hi encaixaria en aquesta primera edició que admet llargmetratges. Quan vam rebre les bases hi encaixàvem perfectament. A més és un festival de gent jove fet per a gent jove i crec que era la millor finestra que podiem tenir per a una estrena internacional. A més, a El dulce sabor del limón, quan els protagonistes volen marxar per reconstruir la seva vida creuen els Pirineus i jo sempre he sentit una connexió amb aquestes muntanyes i amb el fred. 

–Els va sorprendre quan van veure amb qui estarien competint?
–Sí, va ser una passada. Primer ens van dir que havíem estat seleccionats i va ser una alegria però una setmana més tard ens van dir amb qui compartiríem cartell i va ser increïble. És un honor i un plaer compatir cartell amb la guanyadora de diversos Goya, Estiu 1993. O amb Júlia Ist, que és una feina increïble i una pel·lícula que m’hagués agradat fer. Aquesta situació ens dona molts ànims per seguir endavant i entendre que la feina està ben feta.

Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
President del grup parlamentari de Concòrdia
Membre de l’Acadèmia Nacional de Tango de l’Argentina
Raonador del Ciutadà
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat