Carles Rull és un videògraf especialitzat en la creació de vídeos per la plataforma de YouTube. Tot i la seva joventut (té 24 anys) ja fa quatre que s’hi dedica, des que l’assignatura d’audiovisual de la carrera de Publicitat i Relacions Públiques que estudiava va captar la seva atenció. A partir d’aquí, va deixar la universitat i es va formar de manera autodidacta amb tutorials i formacions en línia. I sembla una decisió encertada perquè no ha parat de treballar des de llavors. De fet, actualment viu a Andorra perquè la majoria dels seus clients hi resideixen.
–Quin és el sector que contracta més els seus serveis?
–Empreses que necessiten pujar vídeos de manera periòdica, cada pocs dies o setmanes, i que facturen molts diners, principalment acadèmies digitals de diversos sectors professionals, com ara fitness, finances, arquitectura, criptomonedes, audiovisual, etc.
–Per què li donen tanta importància als vídeos?
–Perquè són la porta de comunicació de les empreses amb els seus clients, a través del seu canal de YouTube, i aquí és on entro jo com a especialista. Per això he vingut a viure a Andorra, perquè la gran majoria d’aquestes empreses espanyoles estan al Principat.
–Quines característiques ha de tenir un vídeo per rebre moltes visites?
–Primer, has de veure el que fa la competència, quins són els vídeos que els funcionen, i aplicar aquesta informació a l’hora de crear el teu, que sempre ha d’aportar valor a l’audiència. Ara mateix el que prima són els vídeos verticals d’aproximadament un minut que es poden pujar tant a YouTube (short), com a Instagram (Reel) i a TikTok. Pel que fa al contingut, ha de tenir la informació clau, i ser el més dinàmic possible, per exemple, afegint subtítols, que és una tècnica per retenir l’audiència
–On s’ha de posar el focus?
–A YouTube, l’obsessió està en la retenció de l’audiència, que la gent miri el major temps possible el vídeo, perquè és el que més premia la plataforma, més un bon títol i una bona miniatura (foto) d’aquest vídeo, que és el primer que veu la persona i que ha de ser prou atractiu per atraure-la i que faci clic per visionar-lo.
–Ha de ser un treball molt frenètic haver d’estar al dia de totes les novetats.
–Sí que ho és, però el secret sempre és el mateix: fer un vídeo que enganxi a la gent. Tant és que sigui en vertical o en horitzontal, si dura un minut o 10, si fas moltes transicions o és completament estàtic. A la plataforma li és igual. Si aconsegueixes que la gent el miri, guanyes.
–Algun consell d’expert?
–Publicar de manera regular, per exemple, un vídeo a la setmana, i que els vídeos siguin bons per retenir la gent. Si no aconsegueixes que l’audiència vegi de mitjana almenys el 50% del teu vídeo, la plataforma et pot penalitzar.