- Foto: ANA
EMPRESARI
–L’empresari neix o es fa?
Per mi tothom pot ser empresari, si hi posa molta il·lusió i ganes. Amb això vull dir que tothom té possibilitats de ser empresari, tothom hi neix.
–Quin format té la seva empresa? És familiar, de socis…?
Participo en diverses empreses, però a la que em referiré sóc autònom. És una empresa de serveis d’assistència.
–Què el motiva a aixecar-se cada dia del llit?
Jo em motivo més quan me’n vaig a dormir. Quan hi vaig he d’anar-hi amb la satisfacció d’haver fet la feina ben feta durant el dia. Quan me’n vas a dormir amb el neguit de no haver deixat totes les coses tancades no em sento satisfet.
–Té confiança en el futur?
I tant, sense dubte.
–Creu que deixarà un país millor als seus fills que el que vostè es va trobar?
Jo em vaig trobar un país ben maco, amb possibilitats. I els meus fills el trobaran millor, indubtablement. Crec en el futur. Sempre es diu allò de qualsevol temps passat va ser millor. Però estic segur que ningú tornaria al passat, tothom vol anar al futur, evolucionar i anar a millor.
–Abans de ser empresari, quines feines va fer?
Vaig prestar els serveis a una gran empresa d’aquí a Andorra. Vaig aprendre molt i em van donar la formació necessària per poder ser jo l’empresari.
–Compagina la feina amb alguna afició? Quina?
M’agrada moltíssim el ciclisme i l’esquí.
–Un petit plaer diari?
Quan fa bo, agafar la bicicleta i fer una estona de ciclisme. I ara a l’hivern igualment intento fer una mica d’esport cada dia.
–Què el pot treure de polleguera a la seva feina?
Que les coses no em surtin bé. Però per sort les coses m’acostumen a sortir bé. M’encanta quan és així, i quan me’n vaig a dormir sabent que alguna cosa ha quedat a mitges, em queda el neguit.
–Crisi econòmica o de valors?
Crisi de valors, sense cap mena de dubte. De desconfiança els uns amb els altres. Hi ha una generació que no té massa clars els seus valors i no sap massa cap a on va. I és culpa una mica de tots.
–Té algun empresari conegut com a referència?
A l’empresa on vaig prestar serveis vaig aprendre molt.
–Tres valors fonamentals que li demana a un empleat seu?
Dedicació, confiança i que tinguin clar que per poder guanyar diners, primer els ha de guanyar el teu cap.
–Quins són els valors fonamentals de la seva empresa?
L’excel·lència en els serveis.
–Les mesures polítiques actuals l’ajuden en la seva activitat o el perjudiquen?
No et sé respondre. Ni sí ni no. Hi ha molta feina a fer a nivell polític, però també se n’ha fet molta de bona.
–Tres mesures que l’ajudarien?
Relligat amb la pregunta anterior, l’excés de burocràcia que generalment hi ha a aquest país és un problema. I després crec que l’Administració ha d’ajudar més a l’administrat. No vull dir subvencionar, vull dir que no ha de posar pals a les rodes quan es vol tirar endavant una iniciativa. Per exemple agilitzant tota tipologia de tràmits.
–Quin consell donaria a un jove emprenedor?
Que la feina li agradi molt, i si a més a més pot ser el seu hobby, perfecte. La meva empresa es dedica a resoldre els problemes dels altres, i això per mi és un hobby excel·lent. M’encanta i disfruto fent-ho. El consell que dono és que si algú té alguna cosa que li hi agrada molt i s’hi pot dedicar, endavant. És la bomba, èxit segur.
Per a més informació consulti l’edició en paper.