El Consell de Ministres ha aprovat la modificació del decret pel qual s’estableix el títol estatal de bàtxelor en infermeria, amb l’objectiu d’actualitzar les bases que regeixen aquest títol. D’aquesta manera es dona compliment a la normativa vigent relativa a l’ensenyament superior, que requereix que els títols es revisin, com a mínim, una vegada cada quinze anys a partir de la data en què es publiquen.
Amb aquesta modificació s’actualitzen les competències específiques i el perfil professional de les persones titulades. Concretament, les competències específiques que s’exigeixen per obtenir el títol són: dominar les fases del procés d’infermeria; fomentar estils de vida saludables amb accions de promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l’educació sanitària; integrar la pràctica basada en l’evidència de manera efectiva i eficient; dominar les bases científiques de les ciències de la salut necessàries per a la pràctica infermera; aplicar el codi deontològic de la professió infermera; i aplicar el model centrat en la persona en les cures infermeres. L’obtenció d’aquest títol ha de permetre a les persones titulades treballar com a infermer/a generalista en les quatre funcions bàsiques d’assistència, de docència, de recerca i de gestió.
L’obtenció d’aquest títol ha de permetre a les persones titulades treballar com a infermer/a generalista en les quatre funcions bàsiques d’assistència, de docència, de recerca i de gestió.
La formació d’aquest títol s’imparteix de manera presencial, i té una càrrega de treball de 180 crèdits europeus distribuïts en tres cursos acadèmics: sis semestres amb una càrrega de 30 crèdits europeus cadascun. A més, el pla d’estudis ha d’incloure almenys 2.300 hores d’estades formatives presencials.
Aprovat el pla d’estudis del bàtxelor en comunicació de la Western Europe University
El Govern ha donat llum verda al decret d’aprovació del pla d’estudis del bàtxelor en comunicació de la Western Europe University. L’alumnat del bàtxelor haurà de desenvolupar les competències específiques del títol com ara conèixer la producció, la gestió i la difusió del producte editorial, gràfic o audiovisual i els mitjans tècnics emprats; crear contingut digital atractiu i efectiu, adaptat a diferents formats (text, imatge, vídeo, àudio) i audiències, tenint en compte les tendències i els algoritmes de les plataformes digitals. A més, haurà d’aplicar les noves tecnologies emergents (intel·ligència artificial, realitat virtual i augmentada) a la comunicació i al màrqueting, i haurà d’aplicar coneixements de narrativa, relats de marca (storytelling) i disseny per crear contingut digital impactant, utilitzant tècniques de redacció persuasiva, disseny gràfic i edició de vídeo i àudio.
Les persones titulades tindran les competències professionals per desenvolupar tasques en els vessants principals de l’activitat comunicativa, atenent la diversitat d’objectius estratègics de les empreses.
Els estudis tenen una càrrega de 180 crèdits europeus (ECTS) i una durada de tres cursos acadèmics a temps complet, dividits en sis semestres. No obstant això, aquests estudis també es poden cursar a temps parcial, adequant-ne la durada. La titulació s’imparteix en modalitat no presencial. El pla d’estudis compta amb l’acreditació favorable de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA).





