Search
Close this search box.
Jornades informatives

Jaume Tor finalitza les explicacions sobre l’expedient judicial electrònic

La mesura es posarà en funcionament el pròxim 3 de febrer i ja s'està emprant en diferents entitats en un període de prova per minimitzar possibles errors

El magistrat Jaume Tor ha finalitzat aquesta setmana un seguit de sessions informatives impartides al conjunt del personal de l’administració de la Justícia en relació amb l’entrada en vigor de l’expedient judicial electrònic (EJE), el qual està previst pel vinent 3 de febrer. Aquestes sessions, que van arrencar aquest dilluns, eren obligatòries per a oficials i administratius, però també estaven obertes a magistrats, batlles, fiscals o secretaris judicials.

En aquest sentit, des de fa tres anys s’estan impulsant un seguit d’accions preparatòries (formatives i pràctiques) per tal que, un cop entri en vigor la norma, es pugui fer la gestió telemàtica integral dels expedients judicials per part dels diferents òrgans judicials, així com de la Fiscalia, dels intervinents a través dels seus representants i de qualsevol altra persona física o jurídica que pugui intervenir en el procés.

A tal efecte, la seu electrònica inclou el Portal de Serveis al Professional (PSP) que ja s’ha posat a disposició de diverses entitats i organismes col·laboradors de la Justícia, amb els quals ja fa temps que s’estan fent les primeres accions i proves. De fet, el passat 16 de desembre va començar el període de proves destinat a identificar i resoldre les possibles incidències que pot suposar aquest canvi de sistema, per tal que el seu impacte, un cop entri en vigor, sigui el més reduït possible.

Val a dir que en els darrers mesos s’ha implementat el PSP a la CASS, al SAAS, a l’Autoritat Financera Andorrana (AFA), l’AREB, a l’Andorran Banking (ABA), i de manera individual a diferents entitats bancàries del país. També s’han fet sessions informatives a advocats i procuradors. A més, s’ha compartit aquesta eina amb les diferents àrees i serveis concernits del Ministeri de Justícia i Interior (com ara la Policia, el Registre Civil i el centre penitenciari, entre altres) així com el Ministeri d’Exteriors. També amb el Tribunal Constitucional, Tribunal de Comptes, Cambra de Notaris, la Cambra dels Saigs i les companyies d’Andorra Telecom i FEDA.

Finalment, les següents sessions formatives pel personal de l’administració de Justícia seran de caràcter pràctic i es duran a terme els dies 29, 30 i 31 de gener. Altrament, s’ha obert un canal de suport adreçat a advocats i procuradors per resoldre les possibles incidències d’accés abans de la posada en marxa del nou sistema, amb l’objectiu d’oferir les màximes garanties un cop entri en vigor la llei 7/2022, de 31 de març, d’accés electrònic de l’Administració de justícia aquest 3 de febrer.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes culturals
Escriptor
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu