La distingida Mireia Del Pozo, Premi Mundial de la Pau en la categoria d’Igualtat, situat sota el Nobel i primera espanyola de la història en guanyar-lo, i Roger Estaller, excapità del Barça de bàsquet, han visitat aquesta setmana el Principat d’Andorra en viatge oficial amb la finalitat de reunir-se amb el Ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitat, en la qual han participat la professora, Carine Letard, i el coordinador educatiu, Iñaki Rubio.
Del Pozo i Estaller, presidenta i director de tecnologia del Centre d’Estudis de les Dones d’Europa respectivament, s’han reunit amb el departament d’educació presentant el seu programa motivacional educatiu. Un programa educatiu focalitzat en la diversitat i personalització de l’aprenentatge. Preventiu, de detecció i intervenció, aportant major seguretat a l’alumnat en les seves capacitats i preferències, sentiment d’implicació i compromís, i la motivació de manera transversal, evitant entre d’altres el fracàs escolar, la pèrdua d’interès, desmotivació general i enriquint la seva autoestima, autoconeixement i benestar tant emocional com mental.
Davant l’actual manca compromís i entusiasme motivacional, d’expectatives incertes i fracàs escolar és necessari un diagnòstic que s’anticipi de manera personalitzada a cada individu, proporcionant-li un perfil motivacional personalitzat detallat i acurat al seu propi procés d’aprenentatge, aptituds i capacitats. El moment crucial per fer el diagnòstic, demostrat per la neurociència, és al 3r cicle de primària.
Es tracta d’un sistema tecnològic i IA amb més de cinc anys d’estudi darrere, avalat, patentat i concloent les seves garanties psicomètriques de fiabilitat. Sent únic al món, encaixa amb l’actual model de societat, abordant la totalitat dels instruments psicomètrics, adaptant-se a cada territori, amb recollida, gestió de dades i resultats i incorporant una plataforma comprensible per tots els destinataris. En aquest cas alumnat, professorat i progenitors.
El programa té diferents variants: la motivacional esportiva, l’empresarial (ambdues amb un 100% d’èxit) i l’educativa, que ha despertat gran interès als Emirats Àrabs per les dades mètriques que proporciona en benefici d’un alumnat motivat, pròsper i plenament capacitat.
Educació del Govern d’Andorra i el Centre d’Estudis de les Dones d’Europa han qualificat la trobada de pròspera i fructífera.