“Davant la constància que hi ha un nombre molt important de les persones que es van presentar al concurs de mobilitat per cobrir 26 places vacants de professors de llengua catalana i ciències humanes i socials que han suspès (més del 80%), el grup parlamentari de Concòrdia vol aprofundir en els motius que poden haver
ocasionat aquests resultats”. Aquesta és la frase amb la qual el grup parlamentari encapçalat per Cerni Escalé ha expressat aquest migdia la seva “sorpresa davant el nombre tan elevat de suspensos” al certamen, atenent que, com recorden, molts d’aquests professors “havien obtingut qualificacions altes en les avaluacions anuals durant tota la seva trajectòria”.
Concretament, ha estat la consellera general Maria Àngels Aché qui s’ha mostrat preocupada per aquest assumpte, atenent que bona part dels candidats que s’han presentat al concurs són interins de llarga durada, alguns dels quals amb més de 10 anys d’experiència i que han format part d’equips d’autoria del PERMSEA, com es va detallar ahir en la petició parlamentària d’Andorra Endavant per atorgar-los una plaça fixa. La formació també ha recordat que molts d’aquests professionals “han estat contractats de manera recurrent amb bones avaluacions”.
De manera que després d’haver pogut copsar les impressions de diversos candidats, Aché ha entrat diverses preguntes sobre el desenvolupament del concurs. En particular, la parlamentària ha demanat saber quantes persones s’hi han presentat i quantes d’aquestes no han superat la prova exactament. Altrament, ha sol·licitat conèixer els motius pels quals la meitat dels candidats no van superar la primera prova oral professional i un nombre important tampoc va superar la segona prova professional escrita.
Per tot això, la consellera general de Concòrdia ha instat saber els motius pels quals les proves de l’edicte difereixen substancialment de les avaluacions anuals, així com de les tasques principals que els docents desenvolupen habitualment. En darrer lloc, ha preguntat si els docents han comptat amb algun tipus d’acompanyament o de formació per poder afrontar el concurs.