El Comú d’Encamp impulsarà, a partir de l’1 de setembre, la tramitació exclusivament telemàtica per a l’obertura de comerços o indústries, una iniciativa que facilitarà a ciutadans i empreses la posada en marxa de noves activitats econòmiques de manera àgil i senzilla, evitant desplaçaments i reforçant la digitalització i modernització de l’administració. Ara bé, la corporació ha recordat que hi ha habilitat un punt d’accés lliure a casa comuna per a qualsevol persona que no disposi dels mitjans necessaris per fer la tramitació en línia.
El procediment s’inicia a través de la plataforma de tràmits del comú encampadà i a l’apartat ‘Sol·licitud d’obertura Comerç o indústria’ (compartit amb el Govern), en el qual també s’indica tota la documentació requerida. La tramitació la pot realitzar el titular del certificat de reserva de nom comercial (en els casos de nous establiments), els titulars del registre de comerç (quan es tracti de comerços que ja existeixen que canviïn de parròquia), o una tercera persona o empresa de gestió administrativa, sempre que presenti una autorització de representació vàlida.
Actualment, el 100% dels tràmits a Encamp es poden realitzar digitalment com, per exemple, els certificats de residència, convivència i baixa del cens (que es generen de forma automàtica i es poden descarregar al moment), la consulta i el pagament de rebuts de serveis comunals, les reserves i inscripcions d’activitats, o la tramitació de llicències urbanístiques, les quals es poden fer en línia des de la sol·licitud fins a la seva resolució, entre d’altres.