Catalina Buraschi és una dissenyadora gràfica especialitzada en branding, lettering i il·lustració. La seva passió és ajudar a dones emprenedores a fer realitat els seus somnis i idees i a ser propietàries del seu temps. Des de la seva empresa Lina Estudi estan especialitzats en branding estratègic, desenvolupament de pàgines web personalitzades i gestió de xarxes socials. El seu objectiu és ajudar a les empreses a transmetre el seu missatge a través de solucions visuals, creatives i estratègiques.
–Com va començar en el món del ‘branding’ i del disseny?
–Des de molt petita sempre em vaig interessar pel dibuix de les lletres i la disposició dels elements, sense arribar a comprendre del tot què significava. Anys més tard em vaig interessar per la part creativa de la publicitat i per això vaig començar la carrera de disseny gràfic, la qual em va obrir nous horitzons que no sabia que existien.
–Quin és l’objectiu de la seva empresa?
–L’objectiu que tenim a Lina Estudi és crear experiències de marca úniques, que deixin empremta en els seus usuaris. Entenem que estem en un moment molt saturat del mercat, hi ha moltíssima competència i no volem que les nostres marques es perdin en aquesta marea. Sempre ens enfoquem a trobar aquest punt diferencial que tota marca té i fer-lo relluir en un univers de marca que compta amb tota una sèrie d’elements que la faran recognoscible i memorable.
–Sobretot treballen amb projectes emprenedors liderats per dones.
–Soc una apassionada de treballar amb dones líders, visionàries, somiadores i compromeses, dones que porten endavant les seves idees per a empoderar-se i poder conciliar les seves vides laborals i familiars. La satisfacció de veure les seves marques néixer, la il·lusió d’acompanyar-les en el procés creatiu, fan que el meu públic objectiu siguin elles.
–Quins són els elements que volen remarcar a l’hora de crear el perfil d’una marca?
–Sempre es comença per l’estratègia de marca. Sense estratègia el disseny és merament decoratiu. Nosaltres ens dediquem al disseny de branding estratègic exactament per això. Comencem amb una anàlisi profunda de la seva estructura: missió, visió, fortaleses i diferències. Després aprofundim en el client ideal, en la competència i en la personalitat que li donarem a la marca. Amb això estudiat comencem la presa de decisions visuals, tot això sense posar-nos a dissenyar. És molt important analitzar i avaluar tot abans de decidir-nos a crear el que finalment serà l’univers de marca.
–Quines són les claus per tenir un bon feed i un bon perfil a les xarxes socials?
–Coherència visual i una bona estratègia de contingut. L’estratègia, igual que en el branding, ens dirà com, quan, per què i a qui li parlarem. Això farà que el missatge arribi on ha d’arribar. Però si aquest missatge gràficament no quadra amb el nostre univers de marca, no serà memorable i no convidarà a què algú continuï fent scroll i finalment es faci fan de la marca, que és el que busquem sempre al final: un públic que s’enamori de la nostra marca i ens triï per sobre altres tantes que fan el mateix que nosaltres.
–A través de les xarxes socials també ofereixen consells per humanitzar a les marques. Quins serien?
–És important avui en dia mostrar la història real i les persones que hi ha darrere d’una marca. Mostrar-nos i mostrar vulnerabilitat, ens fa reals i podem generar empatia en qui està de l’altre costat. Cal entendre que la gent utilitza les xarxes socials no per comprar sinó per aconseguir experiències, ja sigui de desconnexió, d’entreteniment o d’aprenentatge. I una vegada les vivencia, pot (o no) acabar comprant. La millor estratègia de venda és mostrar-nos, mostrar els resultats reals que embenem i el valor que aportem amb el nostre producte i servei.