Durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, el ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia, Guillem Casal, va compartir els resultats de la campanya d’informació i inspecció a serveis de restauració per avaluar l’estat d’aplicació de la Llei d’Economia Circular (LEC), on s’estipulen drets dels clients a garantir per part dels restauradors com oferir aigua de l’aixeta de manera gratuïta als clients o bé la possibilitat que s’enduguin els aliments sobrants a casa.
Durant aquesta campanya, s’han dut a terme 118 inspeccions durant l’estiu a diversos negocis de tot el país, i els resultats han estat significatius que, segons Casal, han justificat la posada en marxa d’aquesta campanya d’informació dirigida als restauradors perquè coneguin els efectes de la llei i en com poder aplicar-la de forma òptima. D’aquestes 118 inspeccions, només sis serveis complien amb la normativa i 112 no ho feien. A més, d’aquests últims, hi havia alguns restauradors que sí oferien el servei, però no ho publicitaven en cap moment de forma que el client desconeixia aquest dret atorgat per la LEC. D’altra banda, respecte a la possibilitat d’endur-se els aliments sobrants a casa, només vuit dels 118 serveis acomplien la normativa, mentre que 110 no aplicaven les mesures corresponents, tal com indica la LEC.
Casal va instar que no es plantegen sancions pels serveis que no estiguin duent a terme correctament la normativa, ja que es va dissenyar la campanya en un sentit de difusió per a informar els restauradors.
Per tal que el client conegui les opcions disponibles que atorga la nova normativa, des del ministeri s’han elaborat dos distintius per informar de forma visible al consumidor.