El Consell de Ministres ahir va aprovar el Decret de digitalització qualificada, que regula el funcionament i l’activitat dels prestadors de serveis de digitalització qualificada. L’entrada en vigor es preveu en sis mesos a comptar de la seva publicació al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) i per facilitat l’aplicació del decret, s’ha elaborat la guia d’ús que es podrà trobar al lloc web de la Comissió Nacional d’Acreditació (CNAC).
Aquesta ha estat una proposta del ministre de Finances i Portaveu en funcions, Cesar Marquina. En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres va explicar que – segons la Llei de certificació i confiança electrònica-, la digitalització de documents electrònics té la consideració de servei de confiança digital, quan constitueixen activitats relatives a la creació, verificació i validació d’aquests documents.
La digitalització es defineix com el procés tecnològic que permet l’obtenció d’un o diversos fitxers electrònics que contenen la imatge codificada, fidel i íntegra d’un document en suport paper a través de tècniques fotoelèctriques d’escaneig o qualsevol altre que pugui existir. Per tant, la digitalització qualificada es pot convertir en un esglaó important durant el període de transició dels procediments basats en el paper cap al món digital.
Tal com va detallar el ministre en funcions, el present decret regula el règim d’homologació per als prestadors de serveis de digitalització qualificada. Així mateix, el text estableix el procediment de digitalització qualificada permet considerar els documents resultants com a còpies autèntiques i equivalents als documents en paper originals i poder substituir-los.