- Alcobé estableix el març vinent com a límit per presentar la modificació legal
- L’heliport estarà en funcionament d’aquí sis mesos o un any, segons el projecte que guanyi la concessió
- El ministre Jordi Alcobé en compareixença davant la comissió legislativa d’Economia aquest dijous al matí. Foto: TONY LARA
Actualment, el Govern està mantenint converses amb les empreses interessades, que provenen tant d’Andorra com d’Espanya i França, per poder conèixer les necessitats i requeriments que tenen i per poder elaborar un plec de bases que es pugui complir. La intenció és tancar el plec de bases al novembre o principis de desembre, per licitar la concessió de l’heliport nacional al gener o febrer, que tindria un termini d’uns 20 o 30 anys.
Un cop licitada, el ministre ha dit que la posada en funcionament dependrà del lloc on es construeixi, i del cost i temps de construcció. En aquest sentit, el ministre ha explicat que hi ha projectes més factibles a curt termini que d’altres, i considera que un dels factors que es tindrà en compte per escollir l’empresa serà que el terreny sigui pròxim al nucli central.
A preguntes dels consellers generals socialdemòcrates, Alcobé ha deixat clar que el projecte no suposa cap cost per al Govern, ja que es farà tot amb capital privat, i que en contrapartida, l’empresa tindrà l’exclusivitat de les línies que operi i el Govern es compromet a no construir cap altre heliport durant un cert temps.
D’altra banda, el ministre d’Economia i Territori ha volgut destacar el projecte que ha sorgit per donar un nou impuls a l’Aeroport de la Seu d’Urgell gràcies a l’interès que han mostrat alguns empresaris per operar amb línies regulars a destinacions llunyanes. Alcobé ha remarcat que són companyies que no demanen subvencions sinó només que la Generalitat de Catalunya adapti la infraestructura a les seves necessitats. També ha assegurat que Andorra ha d’apostar per l’aeroport més proper, i ha valorat molt positivament que s’hagi obert la possibilitat de reactivar-lo.