L'opinió de:

Refús

CÉSAR GARCÍA

Periodic
Foto:

Des que l’homo antecessor, fa quasi un milió d’anys va ser capaç d’articular un llenguatge simbòlic, la comunicació, primer oral i després escrita, ha estat un tret característic de l’espècie humana. Viure en comunitat vol dir comunicar-se. Necessitem entrar en contacte amb els altres, per això el fet de comunicatiu no canvia. Sí varia la manera de portar a terme la comunicació. Hem passat segles fent servir llapis i paper per enviar cartes. Fa menys una quinzena d’anys que un nou sistema de comunicació s’ha imposat: Internet. Qui més qui menys ha entrat en aquesta nova manera de posar-se en contacte, de tal forma que no es pot viure d’esquenes a la revolució comunicativa. L’aparició de telèfons mòbils que permeten la connexió a la xarxa ha donat un plus a aquesta nova intercomunicació. Fenòmens com Youtube, Skype o WhatsApp són eines comuns entre el jovent i els no tan joves. L’ordinador ha ocupat un lloc de privilegi a totes les llars. No hi ha nen, adolescent o jove que no en disposi. El mateix es podria dir de les tabletes que han fet furor últimament. La informatització de la vida no es pot aturar i probablement marcarà l’inici d’una nova era històrica. Per això és sorprenent que en l’últim Consell dels Joves, que tractava entre d’altres temes de la implantació dels ordinadors a les escoles, hagi estat refusada aquesta proposta. Ells, que han pogut fer servir aquets aparells quasi des que van néixer, no han vist amb bons ulls que s’incorporin també a l’escola, per tal que sigui una eina educativa més. Ara que ja es fan servir pràcticament a la totalitat de les universitats i s’estan introduint a moltes escoles, ens trobem amb la negativa dels membres del passat Consell, constituït per alumnes del tercer curs de secundària, és a dir, per adolescents de 14 i 15 anys. No deixa de ser una dada curiosa aquesta. S’han oposat ells, que no deixen anar el mòbil en totes les ocasions; ells, que fan anar aquestes maquinetes amb una destresa i naturalitat que sorprèn els adults. No han estat els pares o professors o els polítics qui han dit no pot ser, perquè aquest sistema és molt car, o molt delicat de fer servir. No. Han estat ells, els teenagers, qui han argumentat això. ¿Tant han interioritzat la crisi? ¿La revolució comunicativa no comportarà l’evolució pedagògica?

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND

Inés Martí

Andorra Telecom reforça el seu compromís amb l’educació tecnològica a través de la robòtica.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu