- Foto: EL PERIÒDIC
–L’empresari neix o es fa?
L’empresari es fa.
–Quin format té la seva empresa? ¿És familiar, de socis…?
És una empresa familiar.
–Què la motiva a aixecar-se cada dia del llit?
El que em motiva és que tinc una empresa, que he d’anar a treballar i que he de tirar endavant.
–Té confiança en el futur?
Sí. El millor encara està per arribar.
–Creu que deixarà un país millor als seus fills que el que vostè es va trobar?
No sé si millor. Però segur que deixarem un país diferent. No serà mai igual que com ens els vam trobar nosaltres, però no té perquè ser dolent. Sóc positiva.
–Abans de ser empresària, quines feines va fer?
Amb 13 anys vaig començar a treballar a la Júlia. Els caps de setmana i durant les festes. I després vaig tenir d’altres feines. Sempre he treballat de joveneta els caps de setmana i les vacances. Després ja m’he establert pel meu compte. Però sempre amb un empresari que anava per davant: el meu marit.
–Compagina la feina amb alguna afició? Quina?
Poques aficions em queden. Ara mateix no en tinc cap. Ara la meva afició és el repte de cada dia: Sortir endavant amb la meva empresa. Tots els meus sentits han d’estar enfocats en això. Perquè vivim temps difícils. Crec que li dedico més hores a la feina que mai.
–Un petit plaer diari?
Fer un cafè amb una amiga.
–Què la pot treure de polleguera a la seva feina?
Que la gent no tingui il·lusió amb el que fa. I també que la gent no s’impliqui.
–Crisi econòmica o de valors?
Jo crec que de valors. Els diners en el fons són valors.
–Té algun empresari conegut com a referència?
En tinc molts. Tots els empresaris del món que estan a dia d’avui al mercat i que han sobreviscut a la crisi tenen alguna cosa a ensenyar a la resta. Admiro molts comerciants, cadascú amb la seva faceta, perquè tots són diferents. I de tots pots aprendre, encara que sigui petits.
–Tres valors fonamentals que li demana a un empleat seu?
Implicació, serietat i responsabilitat.
–Quins són els valors fonamentals de la seva empresa?
El coneixement del producte, el contacte directe amb el nostre client, perquè estem al capdavant, i l’atenció al client, que intentem fer el millor possible.
–Les mesures polítiques actuals l’ajuden en la seva activitat o la perjudiquen?
És la primera vegada que el Govern (l’anterior ja va començar) fa una aportació per al turisme d’aquest país i dedicada al comerç. Crec que la promoció que s’ha fet a Andorra és bona. El Cirque du Soleil ens porta gent. I a més es parla d’Andorra més enllà de la neu i de les compres. És la primera vegada que un Govern s’aplica per portar gent a Andorra.
–Tres mesures que l’ajudarien?
Incrementar encara més aquesta inversió política per portar turistes. Més inversió de la que es fa als països actuals, i més inversió per arribar a nous països.
–Quin consell donaria a un jove emprenedor?
Que abans de posar una botiga s’assabenti molt bé dels productes que vol posar. Que faci un estudi de mercat. I després que es llanci, perquè qui no es llança no guanya. Si no s’arrisca no sabrà mai si la cosa anirà bé o no.
Per a més informació consulti l’edició en paper.