Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

CÉDRIC LESCOP

EMPRESARI

Tinc avions a les venes en comptes de sang

Té 36 anys i ve d’una família d’emprenedors. Els seus pares són pilots d’Airbus, de fet la seva mare va ser una de les primeres pilot dona d’Air France. Als 20 anys era copilot d’avions de negocis privats, en avions Falcon, que volaven a Estats Units, Àfrica, o Àsia. Quan va fer els 30, va decidir crear la seva pròpia companyia amb el nom de Jet Solutions. Fa cinc anys amb el seu company de negoci, el Maxime, va decidir crear Jetfly per tal de fer vols per Europa. Actualment també és el director general de l’empresa.
 
–Què li va impulsar a posar en marxa aquesta companyia?
–Tot té uns orígens molt familiars. Des de molt petit ja volava amb els meus pares, i es podria dir que tinc avions a les venes en comptes de sang.
 
–I quina és la seva professió? 
–Jo sóc autodidacta, vaig estudiar per ser pilot d’avions però en els negocis tot m’ho he fet jo. Sóc el director de l’empresa i m’encarrego de tot el tema de l’aviació i la comunicació, i el meu soci Maxime és el que porta tots els números i el dia a dia de la companyia. 
 
–La seva vida ha de ser molt intensa, no?
–La veritat és que sí. Treballo molt, avui he anat a Luxemburg, ara sóc a Andorra i aquesta nit he de ser a Ginebra. Demà he d’anar cap a Londres,..
 
–I com s’ho fa per estar a tot arreu?
–Doncs sortosament el que és bo és que tinc una oficina de Jetfly gairebé a tots els llocs on treballo. 
 
–I pot fer compatible la feina amb la família?
–Per a mi la família és el més important i intento, sempre que és possible, dedicar-los el màxim de temps tant a la meva parella com a la meva filla.
 
–La seva companyia, és un bon negoci? 
–I tant, és un model molt fort, perquè els avions no són d’empresa sinó que són dels clients de la mateixa companyia i, per tant, no hi ha deutes. El client cada mes paga la seva quota en funció de l’us que en fa de l’avió. 
 
–I exactament en què consisteix el seu negoci?
–El nostre negoci és molt simple. Per a un usuari normal és molt complicat tenir un avió per a ell sol, ha de tenir els pilots, el personal…en canvi amb Jetfly només li cal un número de telèfon i explicar-nos el lloc on és, i amb menys de 24 hores hi tindrà l’avió. El nostre model de negoci està funcionant molt bé.  
 
 –Actualment quants clients té Jetfly?
–Ara hem superat la xifra dels 150 clients. 
 
–Quanta gent treballa a la vostra companyia? 
–Ara mateix tenim 130 treballadors dels quals 70 són pilots, tots ells treballen a Luxemburg malgrat que donem servei per tot Europa. 
 
–Quin és el vostre objectiu?
–El principal de la companyia és donar un bon servei d’altíssima qualitat, i per tant, els nostres esforços van cap aquí. Si nosaltres no aconseguim aquest objectiu, l’empresa no serveix per a res. No volem créixer molt i empitjorar el servei, preferim créixer poc a poc i seguir donant-lo excel·lent. 
 
–El seu model empresarial no és gaire estès, no? 
–Gens. De 500 companyies que hi ha a Europa només dos desenvolupem aquest model. És complicat perquè per donar aquest servei has de tenir un mínim de 10 avions, per poder-los enviar allà on els clients el necessitin. A més has de tenir-los repartits per diferents llocs perquè siguin pròxims a on es troba el client. Pots comprar 10 avions però després has de trobar 100 clients per fer funcionar aquests 10 avions, i això no és senzill. 
 
–Ara mateix la companyia està limitada a Europa, us veieu fora d’aquest continent en el futur? 
–Crec que durant els propers 10 anys hem de consolidar el producte europeu, tenim molts clients a l’àrea de Ginebra però només dos a l’àrea d’Espanya. Després ja ens plantejarem de treballar a Àsia o Estats Units. Ens queda molta feina per fer a Europa i ens hem de concentrar aquí. Ara no tenim temps de pensar en expandir-nos per altres indrets del món.  
 
Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
Corredor octogenari
Decoradora
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu