Search
Close this search box.

Les reclamacions dels consumidors es redueixen al voltant d’un 10%

Els andorrans i els espanyols són els que presenten més queixes

Tot i que fins ara es venia d’un creixement continuat en el nombre de reclamacions dels consumidors, l’any passat, per primer cop, es va experimentar un descens. En concret, es van registrar 701 queixes al Centre d’Atenció al Consumidor, un 10% menys que un any abans.  De fet, el 2015 és quan es va registrar el pic més elevat, ja que es va incrementar un 35% en comparació el 2014. La majoria d’aquestes queixes les van formular els andorrans (46%) i els espanyols (46%). 
 
La majoria de les reclamacions es van concentrar en el sector dels allotjaments turístics. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va destacar que com més habitacions té un establiment, major és el nombre de queixes que es presenten. Així doncs, els hotelers són els que va tenir més reclamacions, seguits dels apartaments turístics, aparthotels i càmpings. Camp va voler treure ferro a les dades i va dir que es tracta de poques reclamacions pel volum de turistes que venen a Andorra. «Uns 2,5 milions de persones pernocten en el país a l’any», va indicar el ministre. 
 
En aquests casos, el Govern fa de mediador entre les dues parts. Camp va explicar que només en un 5% de les ocasions no s’arriba a un acord. Això ha comportat un total d’onze expedients que han generat sancions per un valor de 6.100 euros.  
Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Cònsol major d’Escaldes-Engordany
Cònsol major de Sant Julià de Lòria
Conseller de la minoria de Sant Julià de Lòria
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu