Andorra la Vella necessita places d’aparcament de forma urgent. Hi ha zones de la capital on és gairebé impossible trobar un forat per aparcar el cotxe, i a més el transport públic no arriba tampoc a tots els indrets de la parròquia. La situació és preocupant perquè a diferència d’Escaldes-Engordany que ha pogut fer un creixement urbanístic ordenat i planificat, la capital no té per on créixer i en moles zones els edificis són antics i els carrers estrets.
Andorra la Vella no té només els veïns, sinó que els turistes i residents d’altres parròquies que treballen a la capital també tenen la necessitat d’aparcar cada dia. Per això, el Comú d’Andorra la Vella va anunciar ahir que reduirà un 90% l’import de les taxes i impostos per a la construcció d’edificis de nova planta o ampliació que destinin almenys un 70% de la superfície a aparcaments, amb l’objectiu d’incentivar i fomentar la creació de places de pàrquing. La cònsol, Conxita Marsol, va indicar que l’any 1988 el comú va publicar un estudi que s’ha actualitzat recentment, i que constata el dèficit d’aparcaments, ja que reflecteix que manquen unes 5.000 places de pupil·latge i 3.000 de rotació. En total, ni més ni menys que 8.000.
La parròquia té unes 1.160 places d’aparcament vertical, i unes 1.300 places d’aparcament horitzontal. A més, també hi ha 515 llocs en zones blaves i verdes creades amb una vocació de rotació, que segons Marsol es pretén acabar traient per crear pàrquings.
I és que el problema de dèficit d’aparcaments deriva en un problema medi ambiental i de mobilitat. Més cotxes buscant un aparcament es tradueix en més pol·lució i en vehicles circulant fins que troben un espai per estacionar. A nivell dels particulars, apostar per les places d’aparcament pot ser una bona inversió.