La carpa del Cirque du Soleil torna a aixecar-se a Andorra per dotzena vegada amb ‘IL·LU’, un espectacle que comptarà amb un total de 22 representacions previstes entre el 4 de juliol i el 3 d’agost.
La proposta artística destaca enguany pel seu fort component de ‘storytelling’: una història familiar centrada en la relació entre un padrí i els seus nets, que busca generar un “vincle intergeneracional” que juntament amb la música i el disseny escènic completen una proposta “d’altíssima qualitat”, segons ha destacat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres. “És un espectacle que es treballa des de fa vuit mesos. El nivell sempre ha estat molt alt i es configura cada any de manera diferent”, ha afirmat.
Torres ha subratllat també l’acceptació que ha tingut el nou model de venda d’entrades, introduït aquest any: “La diferenciació ha funcionat molt bé. Hem arribat a nivells tan bons d’ocupació que no volem créixer gaire més. Omplir del tot és difícil, però estem molt satisfets”, ha ponderat.
Per la seva banda, el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha remarcat la importància estratègica de l’esdeveniment: “És un espectacle exclusiu, creat només pel Principat, i això ens permet internacionalitzar la marca Andorra en un mes de juliol que habitualment és temporada baixa”. Budzaku ha recordat que el 80% del públic és de fora i que, en aquests 12 anys, s’ha arribat a més de 900.000 espectadors, amb índexs d’ocupació superiors al 90% en la majoria d’edicions. Enguany, el ritme de reserves es manté sòlid, amb una ocupació actual del 62%, “lleugerament millor que la de l’any passat en aquestes mateixes dates”, ha apuntat.
El públic que omplirà les grades durant el mes de juliol és tan divers com fidel: segons Andorra Turisme, hi ha turistes de fins a 42 nacionalitats diferents, una dada que reforça la projecció internacional de l’esdeveniment i la seva capacitat d’atracció més enllà del mercat de proximitat.