Alex Montero Carrer
Digitalització administrativa

Rossell anuncia el reforç de Tràmits i fixa el 2026 com a horitzó perquè les empreses completin la digitalització

A partir de l’1 de setembre, tots els tràmits d’empresa es faran al Prat del Rull amb cita prèvia i el reforç de quatre professionals més al servei

El ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, ha afirmat aquest dimecres que “un de cada quatre tràmits amb Govern ja es fan de manera telemàtica”, però, tot i això, ha reconegut que la xifra —situada entre el 20 i el 25% del total de gestions que duen a terme tant ciutadans com empreses— és encara lluny de l’objectiu fixat: que el 2026 totes les empreses del país facin les gestions amb l’administració exclusivament per via digital.

Per assolir-ho, Rossell ha explicat que el Govern ha decidit reforçar el Servei de Tràmits amb quatre professionals més dedicats específicament a l’acompanyament empresarial. Aquest increment se suma a la plantilla actual de sis a vuit treballadors, i forma part del procés per traslladar tota l’activitat relacionada amb les empreses a l’espai del Prat del Rull, el qual atendrà amb cita prèvia i exclusivament aquest col·lectiu. El trasllat serà efectiu a partir de l’1 de setembre, i l’horari d’atenció anirà de les 08.00 hores fins a la darrera cita prevista a les 13.40 hores. “És un pas necessari per alliberar recursos de cara a la ciutadania i per millorar el servei a les empreses”, ha indicat.

El ministre ha recordat que la legislació vigent obliga les empreses a comunicar-se digitalment amb l’administració, mentre que els ciutadans mantenen la possibilitat d’escollir entre el canal telemàtic o el presencial. Segons ha detallat, gairebé tot el catàleg de tràmits ja està disponible a la seu electrònica i el Govern ha obert un procés d’acompanyament sectorial per ajudar a completar la transició. En aquest sentit, s’han organitzat reunions i xerrades amb diferents sectors, com l’automoció, que per volum de gestions amb l’administració és un dels més significatius.

En aquest sentit, Rossell que en els darrers mesos s’han detectat dificultats en el funcionament del Servei de Tràmits, com un “mal ús” del sistema de cita prèvia que permetia bloquejar diverses hores i provocava col·lapses. Per aquest motiu, ha insistit que la nova organització “garantirà un servei més ordenat i eficient” i facilitarà dedicar temps a explicar i guiar les empreses en el pas cap al canal digital. Actualment, el servei gestiona una mitjana de 600 atencions diàries, amb puntes que arriben fins al miler. De cara al futur immediat, el ministre ha vaticinat que “abans d’acabar l’any ja es veuran canvis significatius en la gestió de tràmits”, especialment en el pas de les empreses al canal electrònic.

En aquest sentit, Rossell que en els darrers mesos s’han detectat dificultats en el funcionament del Servei de Tràmits, com un “mal ús” del sistema de cita prèvia que permetia bloquejar diverses hores i provocava col·lapses. Per aquest motiu, ha insistit que la nova organització “garantirà un servei més ordenat i eficient” i facilitarà dedicar temps a explicar i guiar les empreses en el pas cap al canal digital. Actualment, el servei gestiona una mitjana de 600 atencions diàries, amb puntes que arriben fins al miler. De cara al futur immediat, el ministre ha vaticinat que “abans d’acabar l’any ja es veuran canvis significatius en la gestió de tràmits”, especialment en el pas de les empreses al canal electrònic.

Rossell ha recordat que l’acompanyament a les empreses i ciutadania es fa també a través del servei telefònic d’assistència digital, actiu des de l’any passat, que funciona de 08.00 a 20.00 hores. Preguntat per la bretxa digital, ha subratllat que no afecta només la gent gran, sinó també joves i altres segments de la població, i que el Govern treballa en el marc del Centre de Benestar Digital amb un diagnòstic i un pla específic per reduir-la. Segons el ministre, potenciar els canals telemàtics permetrà destinar més temps i recursos a aquells col·lectius que necessitin un suport més personalitzat.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
El més destacat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu