- L’eficàcia econòmica i cobrir suficientment les necessitats dels clients, també punts necessaris
- El professor assegura que les companyies han de tenir “un sistema de valor que tingui en compte temes intangibles a llarg termini”
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA
- El catedràtic Josep Maria Rosanas, aquest matí. Foto: N.S.
En el seu llibre, el catedràtic parteix de la base que “quan una organització pren una decisió, aquesta afecta, o té a veure amb les persones -treballadors o clients- i cal considerar el seu impacte”. La presa de decisions no és un mer problema de càlcul i per això a ell li agrada més parlar d’actes directius perquè, segons explica en el llibre, “l’acte directiu abasta molt més que una simple decisió”.
Per això, segons Rosanas, és tant important que les organitzacions tinguin clars tres criteris a l’hora de prendre les decisions. Ho explica en el darrer tram del seu llibre i ho resumeix amb tres paraules: eficàcia, atractivitat i identificació.
El primer dels criteris: l’eficàcia, perquè l’empresa ha de tenir un mínim de beneficis, sinó no té raó d’existir. El segon, l’atractiu que ha de tenir el treballador en la feina que fa, que “li permeti una carrera professional de llarg recorregut”. Afirma que si un treballador no està content de la seva feina perquè no hi veu un atractiu, ni una progressió, acaba marxant. “L’única manera de no avorrir-nos a la feina”, conclou, “és que cada vegada n’aprenguem més en allò que estem fent”.