Malgrat el desconeixement de la majoria de la nostra població, el turisme alemany representa un percentatge força important per al nostre país, sobretot entre els mesos d’abril i octubre.
Aquest tipus de turista no busca únicament i exclusivament realitzar compres en els nostres establiments. Al contrari del que es pugui pensar, està molt interessat en les peculiaritats i l’exotisme que fan d’Andorra un territori molt diferent al que estan acostumats a veure. Es tracta d’una població amb un gran interès per la cultura, la natura, la historia i la política.
Si, d’això se’n pot trobar a tot arreu, però no com aquí. Tenim un patrimoni cultural envejable. Disposem d’un dels parlaments més antics del món, un sistema polític força curiós, una quantitat d’esglésies romàniques molt important i unes valls magnifiques.
Malauradament aquesta part de patrimoni sembla ser que cada vegada es trobarà més amenaçada, segons els darrers canvis legislatius. És evident que els alemanys, un cop es troben a Andorra, aprofiten per fer les visites típiques (i que mai ens hem de deixar perdre) de Caldea, Naturlàndia, Santuari de Meritxell, etc. Com no pot ser d’una altra manera, també fan una despesa important en els nostres establiments.
Aquesta despesa, però, cada vegada és més reduïda. A aquest turista el sorprèn veure que els nostres preus cada vegada són menys competitius i això fa que les compres siguin cada cop menys atractives.
En algun moment ens vam equivocar com a país i no vam entendre que els nostres veïns anaven disminuint el seu marge comercial. Segurament s’està esgotant el nostre model de negoci de vendre una Andorra low cost i un simple paradís fiscal.
Ja és hora de vendre el nostre país pel que som i sempre hem estat: un petit territori amb molt d’encant, amb un bon patrimoni cultural, unes muntanyes precioses i una seguretat envejable per a la majoria de països del món.
Per a més informació consulti l’edició en paper.