PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Satisfacció dels taxistes amb la pujada del 3,07% de les tarifes

El sector considera que la inflació del preu dels carburants l’està «perjudicant molt»

Per Laia Bautista

Algunes de les noves tarifes del servei de taxi.
Algunes de les noves tarifes del servei de taxi. | El Periòdic

El president de l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA), Marcio Pereira, i el president de l’Associació de Taxistes Interurbans (ATI), Pau Vaño, van manifestar que el sector es mostra satisfet per l’increment de les tarifes que el Govern va anunciar ahir en la roda de premsa del Consell de Ministres. Així, l’Executiu ha actualitzat les tarifes del servei de taxi i les ha augmentat un 3,07%, una mica per sota de l’Índex de Preus al Consumidor (IPC) d’enguany que ha estat del 3,3%.

Pereira va assenyalar que els hauria agradat que l’augment fos el mateix que el de l’IPC, però comprenen que la situació actual és complicada, perquè «la gent acaba de sortir d’una crisi de dos anys de coronavirus i se l’ha de deixar respirar una mica». A més, va afegir que, tot i que feia més de dos anys que no s’apujaven els preus «és un bon començament». En una línia similar, el president de l’ATI, Pau Vaño, va indicar que «encara tenim moltes coses per fer» fent èmfasis a la desinformació sobre les tarifes mínimes que tenen els taxistes, fet que provoca certs malentesos amb els clients els quals, segons Vaño, «només veuen el que apareix al taxímetre». En aquest sentit, el Govern també va revisar ahir les tarifes mínimes per trucada de telèfon a una central de reserves del taxi que s’apliquen quan l’import que assenyala el taxímetre és inferior a aquests preus mínims.

Els presidents de l’ATA i de l’ATI van posar en relleu la situació alarmant que està vivint el sector arran de la inflació dels carburants, la qual van assegurar que els està «perjudicant molt». Vaño va assenyalar que des del seu criteri l’increment «desmesurat» dels carburants repercuteix en gairebé el 20% del salari dels taxistes, mentre que Marcio va proposar que el sector del transport pugui gaudir d’un import reduït pel carburant, és a dir, que tinguin un preu adaptat. «Si l’IGI és un 4,5%, doncs que nosaltres directament paguéssim només un 2,5% o un 2%, és a dir, menys impostos de carburant», va suggerir.

Central de taxis

Pel que fa a la situació de la central de taxis que està impulsant el ministre de Presidència, Economia i Empreses, Jordi Gallardo, juntament amb les associacions de taxis el país, el projecte encara es troba en la redacció del reglament de la central. Aquesta unificació dels taxistes del Principat en una mateixa central no implica la dissolució de les associacions de taxis, va assegurar el president de l’Associació de Taxistes Interurbans, ja que va indicar que la idea és que el Govern gestioni la centraleta i que cap taxista pugui tenir preferències a l’hora d’escollir els passatgers. 

D’altra banda, el president de l’Associació de Taxistes d’Andorra va donar a conèixer a EL PERIÒDIC que es mostren favorables per a la creació de la centraleta unificada, però «tot dependrà de com es faci». Marcio va voler posar en relleu la importància de la figura del treballador com a eix essencial del projecte. «S’hauria de tenir en compte els taxistes i les despeses d’aquests, és a dir, que la centraleta no impliqui una despesa extra pel treballador», va detallar. 

L’ATA manté que el bus a la demanda és una «competència deslleial directa envers el sector»

El president de l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA), Marcio Pereira, va mantenir la seva posició sobre que l’ús del bus a la demanda és una «competència deslleial directa envers el sector» i va afegir que aquest «no compleix amb el que és el transport col·lectiu». Marcio va reiterar que «el bus ha de parar a la parada» i que han de complir la seva funció. «L’acció d’anar a buscar-los a la porta de casa és competència dels taxistes», va insistir. El president de l’Associació de Taxistes Interurbans (ATI), Pau Vaño, va manifestar que «el porta a porta» del bus a la demanda, personalment, no ho ha vist mai en cap altra ciutat, però que ara l’ATI se centra en la creació de la futura centraleta de taxistes unificada pel Govern. D’altra banda, els dos presidents van explicar que la demanda a la Batllia del bus a la demanda d’Escaldes-Engordany per part de l’empresa de transports Montmantell els ha sobtat, tot i que cap de les dues associacions va manifestar intencions d’interposar també una denúncia sobre el bus com a taxi «encobert».

PUBLICITAT
PUBLICITAT