PUBLICITAT

Andorra la Vella

La capital tria una zona de bàsquet en els pressupostos participatius

Unes 600 persones han participat de la votació, que també ha escollit l’embelliment de Ciutat de Valls

Per Lídia López

La consellera de Desenvolupament Estratègic i Comercial i de Projectes Participatius, Meritxell López, durant la presentació d’ahir.
La consellera de Desenvolupament Estratègic i Comercial i de Projectes Participatius, Meritxell López, durant la presentació d’ahir. | Comú d\'Andorra la Vella / Tony Lara

El Comú d’Andorra la Vella ja coneix els projectes guanyadors de la primera edició d’uns pressupostos participatius a la parròquia. La proposta que ha resultat més atractiva pels ciutadans de la capital ha estat, amb un total de 168 vots, l’habilitació d’una zona de pista de bàsquet. Per aquesta idea, s’havia estimat un cost aproximat d’uns 60.000 euros, per això, per tal d’acabar d’invertir els 100.000 euros que es pensava destinar en aquesta edició de pressupostos participatius, la corporació mirarà d’implementar el segon projecte més votat. Es tracta de l’embelliment de l’àrea de Ciutat de Valls, Gil Torres i l’avinguda de Santa Coloma, que va acumular 111 vots. «El romanent de 40.000 euros es destinarà al segon finalista. No dona per cobrir la partida estimada de forma integral, però s’estudiaran les opcions», va apuntar la consellera de Desenvolupament Estratègic i Comercial i de Projectes Participatius, Meritxell López.

«Des del comú estem molt contents de com ha funcionat el procés participatiu», va considerar López, que també va detallar que en el procés de votació, que es va allargar dues setmanes, hi van participar 569 persones. Aquesta xifra correspon a gairebé al 3% de la població que podia votar al procés –majors de 16 anys censats a la parròquia–. «Estem molt agraïts a les persones que s’han interessat i han mostrat compromís i ganes d’implicar-se», va declarar la consellera, que també va confirmar que «des del Comú d’Andorra la Vella seguirem treballant en el projecte de pressupostos participatius», si bé va animar la població a «fer arribar els seus neguits i suggeriments per la parròquia sempre, perquè estem oberts a escoltar els ciutadans tot l’any».

Inici després de l’estiu

Pel que fa a la materialització dels dos projectes aprovats enguany, López va indicar que «sense comprometre’ns a res, la voluntat és que passat l’estiu es comenci perquè estigui implantat de cara a final d’any». «Sobretot, volem que quan s’obri el nou procés, ja estigui materialitzat el projecte actual», va especificar. Sigui com sigui, pel que fa a la proposta de l’equipament de bàsquet, la consellera va assenyalar que «estem estudiant les possibles ubicacions on es pugui habilitar» aquesta instal·lació, en funció de la disponibilitat de terrenys. Així, tot i avançar que «tenim dues zones al cap», López no va voler entrar en detalls de quins indrets es tractaria.

D’altra banda, pel que fa al segon projecte que es desenvoluparà, la consellera va exposar que des de la corporació «farem l’estudi de les zones on hi ha possibilitat de millorar amb el romanent de 40.000 euros», fent menció de qüestions com el paviment d’alguns trams de voravies o l’embelliment d’alguns indrets. En aquest sentit, López va assegurar que el propòsit és examinar i determinar «el més necessari», tot i que «si finalment puja una mica més, aquesta no serà la limitació».

Per tot plegat, tenint en compte l’experiència d’aquest 2021, el comú té previst repetir aquest procés de cara l’any vinent, amb un caràcter força continuista, però ampliant el termini de votacions o reforçant la partida pressupostària. Pel que fa als altres projectes finalistes que no s’han escollit, la corporació assegura que «les tindrem en compte com a full de ruta de diagnòstic del ciutadà». Entre les més votades s’hi troben l’arranjament de la urbanització Terra Vella, la renovació del mobiliari urbà i la il·luminació del Rec del Solà, la millora de les comunicacions amb els Serradells, l’embelliment del passeig del riu o la construcció de lavabos públics. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT