Geiser repassa l'evolució del preludi des del segle XVII
- El suís toca a Sant Esteve peces de Bach, Lübeck i Mendelssohn
- Des del 1991 és l'organista titular de la catedral de Lausanna
ANDORRA LA VELLA
La tercera vetllada del Cicle internacional d'orgue proposa per a aquesta nit a Sant Esteve un programa inèdit que repassa l'evolució del preludi des del segle XVII, amb peces de Lübeck, Bruhns, Mendeslssohn, Vierne, Roparts i --atenció-- ració triple de Bach. Als fogons d'aquest monogràfic de preludis --forma musical molt pròxima a la improvisació que va arribar a la majoria a partir del Romanticisme-- i hi serà Jean-Christophe Geiser (1965), organista titular de la catedral de Lausana, i un dels més prestigiosos intèrprets de l'escola suïssa. Atenció, perquè Geiser va ser un talent precoç que va obtenir la plaça als 26 anys, i va ser també l'artífex del nou orgue Fisk que des del 2003 llu al temple de la capital del cantó de Vaud: una bèstia de 7.000 tubs --el de Sant Esteve en té només 2.100-- que va ser el primer instrument capaç d'interpretar el repertori clàssic, romàntic i simfònic.
La pròxima cita del cicle és el 18 d'agost a Sant Pere màrtir d'Escaldes. Sota el lema Invitació a la dansa, l'organista Silva Manfrè, titular de Santa Tecla, a Viena, i el català Enric Ribalta, a la flauta travessera, revisaran un lúdic repertori que va des del segle XVI (Schmid, Paix, Kotter) fins al XX (Langlais, Alain), passant per Bach i Muffat. Atenció a l'estrena d'Invocació I (deu versos per a la pau), obra per a flauta sola del director artístic del cicle, Ignasi Ribas.
Per a més informació consulti l'edició en paper.