La coalició progressista liderada pel PS aposta per donar estabilitat als professors amb contractes eventuals, reforça l’ús de l’anglès i crear un pla pedagògic de regulació de l’ensenyament per a totes les escoles bressol del país. El candidat de la formació, Pere López, va voler destacar la riquesa que significat per Andorra comptar amb els tres sistemes educatius i la satisfacció per la reforma educativa «que es va iniciar durant el Govern del PS» i que s’ha seguit materialitzant durant els darrers quatre anys de DA.
Tot i això, López considera que cal fer un pas més i «assolir la següent etapa que passa per l’avaluació del sistema educatiu i tenir indicadors de l’abandonament i fracàs escolar».
Potenciar l’anglès / A més d’un increment de les hores d’ensenyament d’anglès i la introducció d’aquesta com a llengua vehicular en algunes assignatura en el sistema andorrà, la principal mesura «innovadora» que instauraria la coalició forma entre el PS, els Verds, Iniciativa Ciutadana i Independents és que tots els alumnes de d’educació secundària facin com a mínim una estada d’un mes a Anglaterra o un altre país de parla anglosaxona. López va afirmar que «la millor forma d’interioritzar un idioma és convivint-hi dia a dia», i que és una projecte de col·laboració on hi participarien els tres sistemes educatius.
Des de la coalició són conscients que, tot i que la despesa «no és molt elevada» perquè les estades es fan en les cases d’alumnes del país receptor, algunes famílies no s’ho podrien permetre econòmicament. Per aquest motiu s’establiria un sistema d’ajudes per part del Govern.
Més estabilitat pel professorat / El nombre de professors eventuals a les escoles andorranes arribar gairebé als 200. De fet, el percentatge de professors sense un contracte a estable a Encamp, per exemple, és del 50% de la plantilla. Per això, una altra de les mesures destacades que va presentar López consisteix en fer una planificació de les necessitats que pugui tenir l’escola andorrana en els propers anys i «fer fixes a tots els professors que es puguin i fer contractes de més llarga durada per la resta, en funció de les previsions d’alumnes pels següents anys». El candidat de la formació és conscient de que «aquesta estabilitat passa per una reforma de la llei del cos de l’ensenyament.
Escoles bressol / Per últim, López va lloar la bona feina de les escoles bressol, que són competència comunal, però va afegir que «un país petit com el nostre requereix un pla pedagògic comú que s’ha de fer en coordinació entre comuns, escoles i Govern».