Joan Josep Blasco

Ricard Esteve

Director d'oficina de Viatges Emocions

El que millor funciona és el boca-orella

Amant dels viatges i de conèixer món, ben aviat va tenir clar que aniria encaminat en aquesta direcció professionalment. Conèixer els gustos del client és la clau per saber allò que busca per a les seves vacances. 
 
–Avui en dia que es poden comprar bitllets d’avió i reservar hotels per internet, que ofereix una agència de viatges per convèncer al client?
–Internet ha crescut tant que tota la informació que es pot buscar s’hi troba. Permet a la gent conèixer més el lloc escollit, però nosaltres estem un pas endavant, coneixem les destinacions directament i podem confeccionar un viatge més a mida. Assessorem amb la logística, amb les eines necessàries per poder-ho muntar tot amb el proveïdor que calgui.

–Qui pensa a fer un viatge té clares les coses, o es deixa assessorar?
–Hi ha una mica de tot. Hi ha el viatger que ha estat en molts llocs i si ens coneixem ens demana on pot anar perquè sabem el que li agrada. A partir d’aquí li proposes diverses opcions i es tanca el cercle fins trobar el que vol. També hi ha qui no té tanta idea d’on anar, que et diu el pressupost de què disposa i amb aquesta base mirem si es factible el que té al cap. Llavors l’orientem. Tindrem una xerrada, ho estudiarem i anirem trobant una solució per al viatge. Hi ha d’altres que tenen molt fixada la destinació, i amb els dies que tenen ho adaptem per ordre de prioritats.

–Prefereixen esperar ofertes d’últim moment o ho tanquen amb temps?
–Els últims anys hi ha hagut moltes publicitats agressives a nivell d’última hora. Tot això s’està intentant evitar, ja sigui una companyia aèria, un hotel o un touroperador perquè si ho fan vol dir que s’han enganxat els dits i tracten d’evitar-ho. Ara hi ha més antelació. 

–Quines són les destinacions estrella del 2019?
–S’han reactivat els creuers. En el moment que va haver-hi el boom, la gent ho va voler provar i ara es busca un producte més específic, amb un vaixell o trajecte especial. Japó porta un parell d’anys funcionant molt fort i els Estats Units sempre funciona, amb rutes amb cotxe de lloguer. Egipte i Jordània tornen a tenir sortida ara que la zona està més estabilitzada. Les rutes a mida pel nord d’Europa i Islàndia també tenen força demanda.

–Són modes?
–El que millor funciona és el boca-orella. Andorra, sent un país petit, un amic o familiar només cal que t’expliqui on ha anat i t’agafen ganes de ser-hi. Puntualment una destinació o un touroperador fa molt soroll i comporta que s’hi comenci a anar. Queda clar que on va la gent, porta gent.

–Quina incidència tenen les imatges que veiem a les xarxes socials?
–Tenen força impacte, així com també les connexions aèries. Companyies emergents com Qatar Airways o Emirates tenen unes tarifes molt competitives, permetent que baixin els preus i la gent viatgi més. Això obre més els continents. Són companyies fortes que fan molta publicitat.

Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
Rectora de la Universitat Oberta de Catalunya
Defensor de l’afiliat de la CASS
Nutricionista dels Jocs dels Petits Estats 2025
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu