Search
Close this search box.
Carmen Salas

Natalia Cusnir

Cofundadora de Lana Molona

Perquè sigui una venda en línia, la relació no ha de ser freda

Natalia Cusnir va arribar a Andorra des del seu Uruguai natal de vacances, un cop acabada la carrera, i s’hi va quedar. Té una assessoria comptable, laboral i fiscal, i durant vuit anys es va endinsar en la política andorrana. Paral·lelament, la tradició de fer mitja apresa amb la seva àvia italiana fa temps que es va convertir en una passió, tant que l’any passat, juntament a Annie Barthélémy, una metgessa francesa jubilada i també addicta a la mitja, van crear la botiga en línia Lana Molona per oferir certs tipus de llanes que no arribaven al país.

–Recorda la primera vegada que va fer mitja?

–I tant, va ser amb la meva nonna, tot i que jo ho odiava. No em semblava gens divertit, ho veia com un càstig, quan jo el que volia era sortir a cuidar dels animals que teníem a casa en comptes de fer coses que per tradició havien d’aprendre les dones. Per això, ho feia tan malament com podia per esgotar la paciència de la meva àvia, però no ho vaig aconseguir (riu). Després m’he penedit molt de no prestar més atenció.

–Què té la llana i fer mitja que enganxa tant?

–Tenir un jersei o una bufanda fets per una mateixa fa sentir molt bé, perquè no deixa de ser un repte, tant si el disseny és teu com si segueixes un patró. A més, és una pràctica que relaxa molt, fer mitja és terapèutic. I si la peça que fas és un regal per a algú a qui estimes, d’alguna manera et connecta encara més amb aquesta persona.

–On hi ha més tradició per fer mitja?

–Als països nòrdics: Noruega, Suècia, Dinamarca… De fet, una de les marques que comercialitzem és danesa.

–Com van decidir quines venien i quines no?

–El punt de partida va ser no fer competència deslleial i per això no tenim marques que ja comercialitzessin les botigues físiques d’Andorra. A partir d’aquí, hem optat per petits productors com ara Malabrigo, una marca de pura llana merino uruguaiana amb una relació qualitat-preu excel·lent, i un projecte social molt bonic al darrere. També tenim Dlana, amb llana procedent d’ovelles transhumants. Quant a Gepard, és una marca danesa que seguia per Instagram. Tenyeix la llana de manera natural, i també té una relació qualitat-preu espectacular. I finalment Lanasalpaca és una empresa familiar de Castelló que va contactar amb nosaltres després de conèixer-nos a través de les xarxes socials per entrar al mercat andorrà.

–Com és el perfil de la seva clientela?

–Tinc persones de 45 anys en amunt però comença a haver-hi interès de jovenetes al voltant dels 20 anys. Abans, el jersei teixit a casa no tenia bona fama, i ara, a la meva filla gran les companyes d’universitat li demanen si no tinc pensat fer algun taller, i certament m’ho estic plantejant perquè també tinc clientes que estarien interessades.

–Quin és el factor diferenciador de la botiga?

–L’excel·lent relació qualitat-preu de les llanes, i el caliu que hi posem al servei. No perquè sigui una venda en línia, la relació ha de ser freda. H

Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
Cap de l’oposició del Comú d’Andorra la Vella
Cònsol major del Comú d’Andorra la Vella
Cònsol major d’Encamp
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu