El Josep Lluís Donsión va ser escollit nou president de l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA) en l’assemblea del passat dimarts, 16 de juny, amb la modernització tecnològica del servei com a gran objectiu.
– Quin és la principal tasca de la nova junta?
– El primer objectiu, i que va ser aprovat abans i tot de dur a terme les eleccions, és el d’afegir a la central convencional que tenim ara una aplicació per fer les demandes del servei a través del mòbil. Així que la primera tasca que tenim és buscar alguns projectes i presentar-ho a la propera junta perquè passi per l’aprovació dels socis.
– I la resta d’objectius?
– Volem reprendre les converses amb el Govern perquè amb la situació de la Covid-19 es van tallar. Serà també la manera de presentar la nova junta. També tenim previst demanar hora per reunir-nos amb la CASS amb motiu del conveni que vam firmar a principis d’aquest any per portar a Barcelona a les persones malaltes que han de fer radioteràpia. Es va establir un període de sis mesos de prova per veure com funcionava el servei, així que és moment d’entrevistar-nos per fer un balanç de com ha anat i veure què es pot millorar. Per últim, també tenim pendent modificar el reglament intern perquè és molt antic, de l’any 2000, i així adequar-lo als estatuts que sí que vam modificar l’any 2017.
– Tenen pensat signar algun conveni amb altres entitats de taxistes?
– Demanarem a l’assemblea, que és el nostre òrgan sobirà, l’obertura de l’associació per acollir al màxim de taxistes possible. Ens agradaria fer més accessible l’associació i abaratir la quota de socis de 600 euros actual perquè més gent se la pugui permetre.
– Quines mesures ha hagut d’aplicar el sector per seguir operant actualment?
– Les mateixes que a tot arreu. Tant client com conductor hem de dur mascareta. Hem de disposar de gel hidroalcohòlic al cotxe i guardar metre i mig de distància. Per aquesta última norma, estem supeditats a portar només tres persones, indiferentment de les places, així que si utilitzes una furgoneta gran com jo, on hi caben fins a vuit persones, igualment el màxim són aquestes tres. I a més, ningú pot seure al lloc del copilot. D’altra banda, alguns van decidir instal·lar pantalles separadores, però no era un requisit obligatori.
– I tot plegat, quina és la seva perspectiva de la situació?
– Estem bastant malament. Durant el temps de confinament no estàvem obligats a tancar, però igualment van ser mesos molt durs perquè no generaves pràcticament res, te n’anaves a casa amb quatre o sis euros al dia. Ara la mitjana deu estar sobre els 40 o 50 euros, és a dir, ha pujat però encara està la cosa complicada. Esperem que l’activitat comenci a remuntar una mica a partir del juliol, quan ja hi hagi turistes. Però en general, les previsions són difícils, com a tot el sector dels serveis, que és el més tocat.