PUBLICITAT

Un mantra per justificar l’aeroport de la Seu

El conseller català de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet,va aprofitar la seva presència ahir a Andorra per referir-se a l’aeroport de la Seu d’Urgell, que continua sense poder fer vols instrumentals i, per tant, sense convertir-se en una infraestructura d’utilitat, a l’espera que AENA doni el vist i plau al GPS.
L’optimisme actual només es pot justificar pel canvi de Govern a Madrid i l’esperança que els actuals dirigents siguin més comprensius i no utilitzin l’aeroport per castigar la Catalunya que vol marxar.
Tot just fa un any es reunien a Madrid l’anterior ministre espanyol de Foment, Íñigo de la Serna, i el ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, amb l’objectiu d’analitzar la situació de la certificació de l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell per a la realització d’operacions de vol instrumental amb GPS.
Foment justifica el retard pel fet que es tractaria del primer cas a Espanya en el qual en un aeroport s’implanti una aproximació d’aquest tipus en una pista verificada com visual i en un entorn orogràfic summament complex, pel que resulta essencial una anàlisi exhaustiva de l’estudi presentat des del punt de vista de la seguretat.
Aquest argument podia ser vàlid en el seu moment, però no es pot convertir en un mantra per justificar el que simplement ningú ja entén, que la inversió a Montferrer no sigui d’utilitat de moment.
El dirigent català va aprofitar per  vendre l’aeroport d’Alguaire, una de les moltes inversions públiques en territori espanyol que  s’ha de considerar un malbaratament.
El de la Seu, en canvi, podria estar funcionant a ple rendiment donant beneficis al territori, però els interessos polítics ho impedeixen, encara que es vulguin ocultar sota el paraigües d’un problema tecnològic.

PUBLICITAT
PUBLICITAT