- Guiu Cortés torna a La Fada i proposa un xou a quatre mans (i dues guitarres) amb El Kanka
- Prepara el segon disc per a la tardor i diu que no troba a faltar l’època de músic de carrer
A. L.
ANDORRA LA VELLA
- El Niño de la Hipoteca.
És probablement l’artista que més s’ha prodigat aquest curs pels nostres escenaris: la d’aquesta nit a La Fada Ignorant serà la quarta ocasió que ens visita. Tot un rècord. És clar que poc té a veure el músic d’avui, tocat per la vareta màgica de Buenafuente i amb l’agenda que treu fum, amb el semidesconegut de tan sols deu mesos enrere, quan acabava de treure el primer disc, Que te vaya bien. Prop d’un centenar de concerts –i milions de teleespectadors– després, Guiu Cortés, o el que és el mateix, El Niño de la Hipoteca (Barcelona, 1982), és un dels valors emergents d’aquest gènere tan català i tan mestís com és –segons definició pròpia– la cantaución: aquesta barreja cançó d’autor, ritmes aflamencats i xou unipersonal que és probablement un dels fenòmens musicals més interessants dels últims temps. La Fada Ignorant ho sap, i per això ens descobreix joietes com ara El Sobrino del Diablo i insisteix amb El Niño, que a més compareix aquesta nit amb Juan Gómez, El Kanka (Màlaga, 1982), una altra bèstia de l’escena underground que transita pels mateixos registres musicals que Guiu. Junts presenten un espectacle a quatre mans, dues guitarres i un mateix humor gamberro que combina la profunditat conceptual d’un Ariel Rot –posem per cas– amb el cachondeo d’un Muchachito Bombo Infierno.
Per a més informació consulti l’edició en paper.