Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

La central nacional de busos estarà sota una plaça pública

Demòcrates per Andorra es compromet a impulsar la nova estació en tres anys

El projecte de la nova central nacional de busos contempla que l’estació es construeixi sota d’una plaça pública als terrenys de la Borda Nova, situats entre la rotonda de la Comella i de Prada Casadet, molt a prop de la Borda Estevet, a la parròquia d’Andorra la Vella, uns metres abans de l’Estadi Comunal. 
 
La inversió prevista se situa entre els 4 i 5 milions d’euros. Aquesta és una de les propostes  estrella del programa de Demòcrates per Andorra perquè el Principat compti amb aquesta nova infraestructura si torna a governar en la propera legislatura. Justament al BOPA ja surt publicat la unitat d’actuació que replanteja la zona dels terrenys on s’ubicarà l’estació. El cap de cartell de la territorial de Canillo, Jordi Alcobé, va explicar a El Periòdic d’Andorra que en aproximadament dos mesos es coneixeran els resultats de l’informe tècnic sobre la viabilitat d’una iniciativa que presenta «avantatges i limitacions». Per a Alcobé un dels problemes és «l’amplada del vial dels terrenys», que el projecte fixa en uns 25 metres quadrats, i «el desnivell de la zona».
 
En concret el comú de la capital rebrà una parcel·la de 4.000 metres quadrats, d’un total de 10.000, en concepte de cessió urbanística. El projecte de modificació del pla d’actuació romandrà en exposició pública fins el proper 18 de març. Aquesta modificació establirà la zona «com un punt de dinamització administrativa» ja que a pocs metres s’hi ha planificat la construcció de la nova seu de la Justícia i s’hi troba l’edifici administratiu del Prat del Rull. La modificació en matèria de transferències i competències permetrà que la cessió del terreny sigui gratuïta en tractar-se «d’un projecte d’interès nacional», va assegurar el candidat de la territorial d’Andorra la Vella, Jordi Cinca. 
 
Una vegada es doni llum verd al projecte, es procedirà a convocar un concurs públic, a finals d’any. Fonts consultades van assegurar que aquest procés pot allargar-se durant dos o tres anys. La central de busos podria ser una realitat com a molt aviat l’any 2018. Una part de la inversió econòmica es recuperaria mitjançant l’increment d’1 euro en el preu del bitllet dels recorreguts de les línies internacionals. El projecte ha estat consensuat amb l’Associació de Transportistes de Passatgers.
Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu