Les xarxes socials són un actor que les candidatures tenen cada vegades en compte per fer arribar els seus missatge a la població. Quan es tracta de política, Twitter és la que més participació rep, sobretot, per la facilitat d’interaccionar, d’agrupar les publicacions i de fer arribar el missatge al destinatari.
El Twitòmetre de la primera meitat de campanya, l’estudi que ja va fer per a les eleccions generals del 2011 Hamilton, registra una activitat molt destacada dels missatges de 140 caràcters que tracten sobre les eleccions generals d’Andorra . El hashtag més utilitzat amb molta diferència és #EG2015. Dels 2.188 tuits del Principat analitzats des del 9 fins el 20 de febrer, més del 60% anaven acompanyats de l’etiqueta oficial que fa referència a les eleccions generals del proper 1 de març. Lluny queda en segona posició amb un 4,9% del total #ParlemClar –etiqueta que fa referència a SDP– i en tercer lloc, amb un 2,7%, #Junts –en referència a la coalició de centre esquerra liderada pel PS–.
Pel que fa als tuits que fan referència a les formacions polítiques, la llista l’encapçala DA amb un 15,3% dels missatges que els mencionen, seguits de Junts amb un 12,8%, SDP amb un 12,2% i tancant la llista Ld’A, amb un 10,3%. Entre els candidats el més mencionat –doblant fins i tot a la resta– també és Toni Martí (DA) amb un 5,5%. Josep Pintat (Ld’A) és el segon amb un 2,7%, seguit de Pere López (Junts) amb un 2,4% i el darrer és Víctor Naudi (SDP) amb un 2,2%.
Durant la setmana els debats és quan la xarxa registra més activitat, ja siguin de la ràdio als migdies o de la televisió al vespre. Això sí, el punt màxim d’activitat es va registrar durant el debat que va organitzar fa una setmana amb els quatre candidats l’Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra (APCA). De fet, un de cada quatre del total dels tuits analitzats es va generar aquell dia. Hamilton seguirà analitzant 286 comptes de Twitter fins el dia 1 de març.