El consens per l’aprovació del projecte de llei per a fomentar el vehicle elèctric va veure’s precedit per un encés debat a l’hora de tractar el projecte de llei de FEDA i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor. Tant els consellers liberals com des del partit socialdemòcrata van mostrar-se contraris a aquest darrer marc legislatiu. Tal com va esgrimir la consellera liberal Carine Montaner, la nova normativa per a FEDA no només està faltada de «planificació» sinó que, a més podria pecar d’«insconstitucionalitat»; considera que l’ens públic pot «anar en contra dels interessos comunals» construint infraestructures als seus terrenys. La ministra de Sostenibilitat, Sílvia Calvó, va negar aquest punt assegurant que cal seguir uns passos abans de procedir a la construcció.
De la seva banda, la consellera pel PS, Rosa Gili, va denunciar la possibilitat que s’afavoreixi l’incompliment de la lliure concurrència i transparència que assegura la contractació pública, a través de «preferències», a més de manifestar el temor a que FEDA quedi «sotmesa al dret privat» arrel de la incentivació de la col·laboració entre l’ens públic i les empreses que afavoreix la nova norma.
Previsions per al pla engega/ Durant els propers tres anys, i segons va anunciar el ministre de Transports, Jordi Alcobé, el Govern dedicarà tres milions d’euros a la incentivació de la compra de vehicles endollables i elèctrics amb l’objectiu d’arribar als 500 automòbils d’aqeust tipus el proper trienni. Així, el milió que enguany es dedica aquesta finalitat concedirà ajuts de fins a 8.000 euros per la compra de nous vehicles sostenibles, als que caldrà sumar la part del concessionari. La mesura inclou les motocicletes i l’import per a les furgonetes serà de 10.000 euros. D’altra banda, també es destinaran 750 euros al desballestament d’aquells vehicles que superin els 15 anys.