PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

AndRail posa data a l’arribada del tren i la situa abans de l’any 2030

Demana als partits polítics del Consell General que formalitzin un acord explícit per la línia ferroviària

Per Albert Belis

Vinil·lat pel simulador de trens d’FGC del Vallès.
Vinil·lat pel simulador de trens d’FGC del Vallès. | AndRail

AndRail –la Plataforma pel ferrocarril a Andorra– augura que la futura línia ferroviària que hauria de connectar Andorra amb Catalunya i França podria ser una realitat abans de l’any 2030, segons va assegurar ahir el seu portaveu, Sebastià Mijares, després de la reunió que van celebrar aquest dilluns amb la nova plataforma política Concòrdia per abordar aquesta modalitat de transport. «Estem convençuts no només que aquest projecte és necessari, sinó que el veurem, efectivament, i per això posar una data objectiu com abans del 2030 és possible», ja que «justament creiem que cal posar una fita ambiciosa com aquesta per evitar que s’acabi fent massa tard en un moment en què per falta d’alternativa al cotxe Andorra hagi perdut la capacitat econòmica que té avui en dia i, per tant, la demanda que podria sostenir aquesta infraestructura hagi desaparegut abans que es faci», va afirmar Mijares.

Pel que fa al projecte que està estudiant la Generalitat de Catalunya d’enllaç ferroviari entre Andorra, la Seu d’Urgell i la Cerdanya, Mijares va revelar que d’aquí a pocs dies es reuniran amb el govern català per abordar aquesta qüestió, un projecte que precisament veuen amb bons ulls. «Esperem conèixer quins són els objectius que es plantegen per aquesta infraestructura, si són per una línia amb moltes parades per potenciar el territori o si presenta un enfocament per la velocitat comercial, i també els hi volem explicar la feina que hem fet fins ara», va detallar el portaveu d’AndRail. Igualment, Mijares considera que la Generalitat i el Govern ja aborden aquest tema en les converses que recentment sovintegen. «Aquesta licitació no és un bolet que ha sortit del no-res, sinó que tot té una raó de ser, i entenem que respon a un acord entre les administracions, si bé és cert que no tenim constància que s’hagi fet de manera formal i explícita».

La plataforma es reunirà d’aquí a pocs dies amb la Generalitat per abordar el projecte de connexió amb la Seu

A partir d’aquí, la plataforma reclama que el consens actual es materialitzi explícitament entre els diferents partits que conformen el Consell General a partir de la formalització d’un acord «per tal de capitalitzar aquest avantatge polític», ja que «ha de quedar molt clar que la immensa majoria de la representació política creu que el ferrocarril és una infraestructura necessària que cal tirar endavant». D’aquesta manera, «no hi haurà cap forat en la nostra voluntat i això ens ha de donar més força davant els estats veïns, que hauran de facilitar-ho políticament», va aclarir Mijares.

En aquest sentit, la trobada amb Concòrdia s’emmarca en la normalitat, segons relata el portaveu d’AndRail, ja que també s’han reunit amb la resta de forces polítiques de l’arc parlamentari, tot i que en aquest cas encara no són ni partit polític. Mijares va explicar que la plataforma va participar del consens general del país a favor de la línia ferroviària, tot i que no van arribar a cap acord en concret.

Per part de Concòrdia, un dels seus portaveus, Cerni Escalé, va afirmar que «és una alternativa necessària» i «una idea brillant», quant al projecte de tren de llarga distància. «Compartim els mateixos neguits i el full de ruta, que ha de passar per estudiar la viabilitat del projecte i obrir una via de negociació internacional», va precisar Escalé.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT