PUBLICITAT

Andorra la Vella

El Govern aportarà 650.000 euros a la companyia que voli a Madrid

Gallardo confia que a finals d’any ja es puguin comprar els bitllets per un cost d’entre 150 i 180 euros

Per Victoria Gómez Pérez

Imatge d’arxiu de l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell.
Imatge d’arxiu de l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell. | MARICEL BLANCH

El Govern farà una aportació màxima de 650.000 euros en cas de pèrdues a l’aerolínia que guanyi la ruta entre l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell i Madrid. «Es tracta d’una dotació pública a l’operadora, molt habitual a la Unió Europea [...], perquè les nostres anàlisis coincideixen amb les de les companyies contactades en el fet que al principi difícilment hi haurà rendibilitat econòmica», va declarar el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo. D’aquesta manera, a partir d’un nombre mínim de seients venuts, la provisió de l’Executiu s’anirà descomptant i, a mesura que es consolidin els viatges, no es descarta la possibilitat que també hi hagi suport privat per part de diferents entitats del país, les estacions d’esquí o el sector hoteler, potser en format de paquets amb tot inclòs (vol, allotjament i forfet). La Generalitat de Catalunya, però, no hi intervindrà, ja que aquesta operació és «interessant especialment per a Andorra» i cada Estat mira per si mateix.

Segons va explicar Gallardo, el Consell de Ministres va aprovar ahir la licitació del concurs amb caràcter d’urgència per donar a conèixer el guanyador el pròxim 6 d’octubre i que el primer avió s’enlairi de l’aeroport urgellenc, a ser possible, abans que acabi aquest any. Tot i que el cost del bitllet dependrà de l’ocupació i d’altres factors operatius, el ministre va avançar que el preu oscil·larà entre els 150 i els 180 euros l’anada i la tornada i que, com a mínim, hi haurà dos vols a la setmana amb 48 places: un divendres que surti de la capital espanyola i un altre diumenge que hi torni. 

La voluntat és començar amb Madrid per ser «el mercat amb més potencial inicial, tant pels vols punt a punt com en la connectivitat en un radi d’una hora». A més, d’acord amb dades del 2019, 150.000 madrilenys van visitar el Principat, 28.000 només durant el mes de febrer, el que demostra que «el mercat està estacionalment consolidat» i «assegura alts factors de càrrega durant aquests períodes», malgrat que es planteja una operativa anual. Un cop s’hagi provat que la infraestructura «està preparada i té mercat», el Govern preveu una extensió cap a París i Lisboa. 


«Màximes garanties»

Gallardo també va explicar que, arran de l’autorització de les maniobres instrumentals de l’any passat, el Govern ha contactat amb diferents companyies que tinguin com a premisses una base a Europa, tipologia d’avió compatible amb LESU (B1900D, ATR, etc.) i connectivitat amb potencials orígens turístics o amb les principals capitals europees. 

Entre les aerolínies amb qui s’ha conversat, el titular d’Economia va destacar Air France, TAP Portugal, British Airways o Andorra Airlines, si bé des de la pandèmia, les converses i interessos s’han centrat en Uep! Fly, Amelia, Chalair, Iberia-Air Nostrum i Air Corsica. «Hem tingut retorn d’algun d’aquests operadors que ens han confirmat que es presentaran al concurs», va assegurar Gallardo, mostrant-se convençut que hi ha les «màximes garanties» que no quedarà desert. 

En qualsevol cas, l’empresa que s’hi vulgui presentar haurà de tenir capacitat de màrqueting per a arribar a clients potencials a Madrid i Andorra i distribució comercial, la disponibilitat d’aeronaus i tripulacions de recanvi i la possibilitat de connectar, més enllà de Madrid, a Espanya, Europa i la resta del món. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT