PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Executiu i els actors turístics comencen a definir la taxa turística

En principi hi haurà quatre impostos diferents en funció de la categoria de l’establiment

Per Alba Llacuna

Apartaments turístics al Tarter.
Apartaments turístics al Tarter. | MARICEL BLANCH

La Covid ho va endarrerir, però la implementació de la taxa turística va avançant a poc a poc. Ahir, el Govern i els diferents actors turístics del país van tenir la primera reunió per començar a posar-li fill a l’agulla. De fet, segons va explicar el president de l’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics (AEAT), Àlex Ruiz,  «es tractava d’una trobada per fer una presentació i tenir una primera presa de contacte amb el tema». A partir d’ara, totes les parts hauran de començar a definir l’estratègia i a concretar els aspectes, amb la vista ja posada «a mitjan o finals del 2022».

De moment, el que sí que sembla clar és que, segons el president de l’AEAT, «hi haurà una taxa pels hotels de cinc estrelles, una altra pels de quatre estrelles, una altra pels de dos, tres i apartaments turístics i, una darrera pels càmpings». L’altre punt que està segur és que «el 100% de la recaptació es reinvertirà en turisme». Un darrer punt que, des del sector, es considera primordial per seguir impulsant i millorant aquest àmbit. «Les dues primeres accions haurien d’anar destinades al Pas de la Casa, ja que no té cap atractiu turístic», va indicar Ruiz, que considera que d’aquesta forma es podria atreure gent cap a la localitat encampadana.

A l’espera de l’estudi que s’està realitzant sobre aquesta tipologia de taxa en els països de l’entorn, no se sap quin serà l’import. L’únic que esperen els actors és que sigui un preu raonable, ja que, com van recordar, aquest es veurà reflectit en les seves ofertes on s’inclourà aquesta nova taxa.

De moment, però, es mantenen a l’expectativa per veure com evoluciona i es defineix la taxa turística en el país.

D’altra banda, la possibilitat que es replantegi el format de l’Andorra Mountain Music té opinions dispars. Que són necessàries actuacions per dinamitzar i atraure més turistes al país, està clar, però difereixen de la forma en com s’ha de fer. D’una banda, Ruiz va demanar que es busqui dates on l’ocupació no sigui elevada o setmanes en què el turisme no ve per si sol, com «les setmanes des del pont de la Puríssima a Nadal o al setembre, però al febrer, quan hi ha una bona ocupació, no ho trobo lògic». Per la seva part, des d’Autèntics Hotels d’Andorra, Meritxell Cassi, veu més important donar «un valor afegit» a la gent en les dates que se celebri, que no pas quan es fixin les actuacions, recalcant que qualsevol iniciativa sempre és bona i ajuda que la gent pugi i pernocti al país.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT