Seguretat en línia pels menors

El servei d’Internet Protegit ofert per Andorra Telecom, ara de forma permanent i amb prop de 1.000 usuaris

Els continguts dels quals protegeix són l’accés a webs i aplicacions de pornografia, violència explícita i armes, així com 'hacking' i altres fraus

Fins a 884 infants i adolescents del país tenen una SIM associada als serveis Internet Protegit al mòbil, així com que 279 domicilis del Principat gaudeixen del servei Internet Protegit a la llar. Per això, Andorra Telecom referma el seu compromís amb el benestar digital dels infants i adolescents del país implementant la gratuïtat del servei, el qual es va posar en marxa al passat setembre, i ara de forma permanent.

En el moment del llançament del servei, la companyia ja va establir la gratuïtat del servei amb l’objectiu de facilitar la seva contractació a les persones i famílies interessades, garantint-ne l’accessibilitat econòmica. Val a dir que els continguts dels quals protegeix el servei són l’accés a webs i aplicacions de pornografia, violència explícita i armes, així com la promoció de les drogues, l’alcohol i tabac, ‘hacking’ i altres fraus, llocs web de cites no aptes per a menors, jocs d’atzar, criptomònades i també assetjament.

L’Internet Protegit al mòbil, garanteix d’aquesta forma una navegació segura a través de dades mòbils (3G, 4G o 5G), bloquejant l’accés a aquests continguts inadequats. Així, asseguren que els joves sempre disposin d’un entorn digital protegit, independentment d’on es trobin i de la seva disposició. Cal fer saber que aquest servei no filtra l’accés a Wifi’s privades dins i fora d’Andorra, l’enviament de contingut de missatgeria (Whatsapp, o Telegram, entre altres) ni del que veuen a les xarxes socials.

L’Internet Protegit a la llar, per tant, protegeix a tots els dispositius connectats a la xarxa Wifi de casa, assegurant que només s’accedeixi a continguts adequats. Altrament, el servei no pot filtrar l’enviament de contingut de missatgeria (Whatsapp, Snapchat i altres) ni del que veuen a les xarxes socials.

Es recorda que els serveis es poden activar de manera gratuïta des de la Botiga Online, de l’app o del web d’Andorra Telecom o bé trucant al 115. Per tot això, des d’Andorra Telecom recorden que promouen un bon ús de la tecnologia per garantir el benestar digital de la ciutadania, acompanyant-la per contribuir a la millora de les seves competències i capacitació digital.

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Cònsol major d’Escaldes-Engordany
Cònsol major de La Massana
Cònsol major d’Ordino
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu