Search
Close this search box.
Repercussió en el sector ferroviari

AndRail celebra l’estudi de viabilitat i haver posat el tramvia al capdavant de l’escenari polític

El portaveu de l'entitat confia que amb el suport transversal social i polític es pot engegar l'anàlisi, però remarca que el seu cost és bastant exagerat

AndRail, la plataforma pel ferrocarril a Andorra, es felicita de l’estudi de viabilitat que el Principat i Catalunya posaran en marxa per estudiar la implementació del tramvia entre Sant Julià de Lòria i la Seu d’Urgell si finalment es rep finançament europeu mitjançant el projecte Poctefa. Sobre això, el portaveu de l’entitat, Sebastià Mijares, ha posat en relleu que la futura infraestructura “és una mostra de les voluntats polítiques que hi ha a una banda i l’altra de la frontera” i que, per aquesta raó, “la valoració és positiva”.

En aquest sentit, explica que l’anunci d’aquest dijous per part del secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, “és un altre èxit de l’activitat de l’associació” després de portar molts anys fent activisme per afavorir aquest sector, la qual cosa “ha permès posicionar aquesta temàtica al capdavant de l’agenda política. Estem molt satisfets i l’estudi és fruit del consens i l’acord social que hem construït al voltant d’això”, ha asseverat el responsable.

A banda, Mijares assenyala que el tramvia és un projecte que gaudeix “d’amplíssim suport social”, recorda així que en el procés participatiu per millorar el transport públic engegat l’any passat, “ja es va deixar palès que el tramvia és la proposta amb més suport per part de la ciutadania” atenent que, fins i tot, supera el conjunt de la resta d’opcions que es van presentar en aquell moment, comunica l’ANA.

A la vegada, el portaveu explica que AndRail, mitjançant el seu activisme, també ha aconseguit que aquest mètode de transport aparegui en els programes electorals de les forces polítiques que tenen representació al Consell General i també en els dels comuns de les valls centrals. “Si hi ha suport transversal a escala social i política, confiem que això faciliti la realització del projecte”, ha indicat.

Pel que fa a l’estudi, Mijares reconeix que només s’enfocarà a estudiar la viabilitat del projecte, però el fet de perllongar la línia fins a la Seu d’Urgell representa “una proposta més ambiciosa de la que inicialment nosaltres havíem demanat”. En aquest sentit, diu que l’import de 700.000 euros és una xifra molt elevada per a la realització d’un estudi tenint en compte que d’altres de similars que ha realitzat la Generalitat s’han situat al voltant dels 200.000 i 300.000 euros. Aquest suplement, així mateix, “sembla indicar una certa previsió que després de l’estudi hi hagi tota una part planificadora que, per llei, és necessària a Espanya”.

En un altre ordre, Mijares també assenyala que des de l’entitat “no tenim interès que el tramvia sigui d’una manera o d’una altra, sinó que hi sigui, per la qual cosa farem la incidència que sigui necessària perquè tiri endavant”. Amb tot, advoca perquè es continuï valorant el seu consens en l’àmbit institucional i social, ja que “ho veiem com una eina necessària perquè es puguin realitzar acords de manera continuada i sense conflictes, sigui quina sigui la força política al capdavant de l’Executiu”, ha estipulat.

D’altra banda, i en relació amb la línia d’autobús directa entre Canillo i Andorra la Vella que Forné va titllar com a viable aquest dijous, des d’AndRail també valoren positivament qualsevol millora que hi hagi en el transport públic, malgrat reconèixer que “les infraestructures viàries del país tampoc permeten fer que els temps de viatge siguin més competitius”, especialment en moments crítics a la xarxa viària de la CG2. Davant la possibilitat d’haver de construir un nou carril segregat entre les dues parròquies, i tenint en compte l’elevat cost d’obra civil que això representa, Mijares proposa implementar raïls, la qual cosa reduiria el cost.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Ministre de Turisme i Comerç
President de la Comissió d’Estudi de Creixement Sostenible
Cònsol major d’Escaldes-Engordany
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu