El ministre de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Ladislau Baró, ha anunciat que una de les novetats del curs escolar serà la formació en intel·ligència artificial adreçada al professorat. “És un element molt important i cal formar els alumnes, però també els professors”, ha remarcat. La mesura s’emmarca dins del procés de canvi tecnològic gradual al sistema educatiu andorrà, el qual també compta amb la introducció progressiva d’un nou dispositiu a secundària que vol reduir els elements distractors de les tecnologies digitals. Segons el ministre, la formació tindrà “una aplicació transversal” i s’incorporarà al mateix programa de capacitació que ja reben els docents amb el nou maquinari.
Baró ha remarcat que l’objectiu és preparar el cos docent per als reptes de futur i assegurar que la tecnologia esdevingui una eina educativa beneficiosa. “Les formacions inclouran continguts vinculats a la intel·ligència artificial perquè el professorat pugui aprofitar-ne tot el potencial”, ha apuntalat. El ministre també ha recordat que es manté el Pla de Millores Educatives iniciat l’any passat per reforçar les competències en matemàtiques, lectura i escriptura. En aquest curs, la potenciació no es farà amb més hores lectives, sinó de manera “més transversal”, integrant aquestes habilitats en matèries com ciències socials o naturals.
Pel que fa a les infraestructures, Baró ha confirmat la finalització de les obres de rehabilitació de l’edifici de l’escola francesa. Es tracta d’una actuació “força important, tant des del punt de vista estètic com de distribució d’espais, de climatització i de pavimentació”. La inversió arriba als 934.000 euros i respon, segons Baró, a la necessitat de posar al dia unes instal·lacions que “mostraven símptomes de fatiga”. Qüestionat per futures ampliacions dels centres educatius, Baró ha avançat que el Lycée Comte de Foix, situat a la part baixa d’Andorra la Vella, “probablement necessitarà una ampliació” en els propers anys.
Finalment, Baró ha avançat que el ministeri treballa en la millora del marc curricular a mitjà termini. “Volem comptar amb diferents línies d’assessorament, tant intern com extern, per avançar cap a una transformació gradual i ponderada de l’esquema competencial”, ha subratllat.