Trobar alternatives per reduir les llargues cues de trànsit
Els últims dies les carreteres andorranes s’han vist col·lapsades en diversos punts a causa de l’elevat trànsit d’entrada i sortida del país pel Pont de la Puríssima a Espanya. Aquesta és una circumstància que no és nova, ja que hi ha certes dates en el calendari en les quals les vies de comunicació per carretera del país es veuen plenes, així com també les que es troben a l’altre costat de la frontera.
És una circumstància àmpliament coneguda, però no per això els turistes i visitants deixen de venir al Principat pels seus atractius. Però les imatges de cues mai ajuden, perquè a ningú li agrada passar-se un bon grapat de minuts o fins i tot hores sense avançar o fent-ho molt lentament, pensant a més els quilòmetres que queden per davant abans d’arribar a casa seva. Per aquest motiu fa anys que es treballa en aquest sentit, per tractar de minimitzar al màxim aquest problema. L’arranjament de carreteres és un, però els carrils són els que són i les zones de població sempre fan que s’alenteixi el pas de vehicles. Sant Julià de Lòria sempre ha estat una d’aquestes zones, i per aquest motiu es va dissenyar el vial, que en un principi va portar polèmica, i que encara no ha vist concloses totes les seves fases. Un cop acabat, no passar pel poble permetrà arreglar un generador d’incidències.
El Govern és conscient de la circumstància i les conseqüències que té. Per aquest motiu treballa a millorar les infraestructures, i en planteja de noves per descongestionar el trànsit. Valora diverses opcions però que no són a curt termini. Entre elles la construcció d’un aeroport, que no resoldria els problemes de les cues. Una altra, que sí ajudaria més, és la connexió ferroviària, que permetria que molts es decidissin per no agafar el cotxe per venir al Principat, tot i que aquest és ja un projecte que fa molt temps que se’n parla.