PUBLICITAT

Obres i terminis d'execució

  • EL MINISTRE INICIA UNA RONDA DE VISITES ALLÀ ON HI
  • HA TREBALLS
EDITORIAL

Andorra és un país difícil pel que fa al trànsit. L'orografia i la sinuositat de les carreteres obliguen a extremar la precaució als conductors. En els darrers anys hi ha hagut avenços evidents, innegables. La primera gran infraestructura va ser el túnel d'Envalira, que permet superar aquest port de muntanya, amb peatge, això sí. Després va venir el túnel del Pont Pla, que ha estat un alleujament per als habitants d'Ordino i la Massana, farts de suportar cues cada dia, i en marxa es troben el túnel dels Dos Valires i la variant de Sant Julià, totes dues obres amb diversos interrogants.

Com apuntàvem ahir, però, el país a vegades sembla que està de cap per avall, ple a vessar d'obres públiques per tot arreu que representen una constant molèstia per als ciutadans i una mala imatge per als visitants. El ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Barcia, va encetar ahir una ronda de visites, que farà cada dimarts a diferents obres en curs del país. Ahir va tocar a la CG-2, on hi ha quatre punts oberts: el tram de Perecaus a la sortida de Canillo; la instal.lació de barreres dinàmiques a la zona del Roc del Quer; el túnel artificial de Ràdio Andorra, i els accessos a la boca oest del túnel dels Dos Valires.

Segons les dades, que aquest rotatiu va publicar a mitjan de mes, la xarxa viària presenta actualment 18 punts complicats a causa dels treballs realitzats per millorar les connexions i la seguretat viària. D'aquestes, només set finalitzaran sota el termini previst d'execució. La resta, el 60%, plantegen diferents problemàtiques que els impediran acabar segons les previsions d'obres inicials. En total, segons els informes del Ministeri d'Ordenament Territorial, per aquest any s'han projectat 22 obres, quatre de les quals ja han finalitzat. Totes les parròquies presenten a dia d'avui zones amb treballs a la xarxa viària: cinc a la Massana, tres a Sant Julià, tres a Canillo, dues a Ordino, dues a Encamp, dues a Escaldes-Engordany i una a Andorra la Vella, i només set d'aquests treballs segueixen els terminis previstos inicialment.

Hi ha elements que no es poden preveure, com ara la climatologia, que pot fer endarrerir una obra, però una de les prioritats del ministeri ha de ser intentar que es compleixin els terminis pactats, per una simple qüestió pràctica d'evitar allargar les molèsties als conductors, i de disposar com més aviat millor de la millora projectada.

La bona notícia és que el juny del 2012 (si es compleixen les previsions), la CG-2 ja no tindrà punts negres, un factor important que ha d'ajudar a reduir la sinistralitat del trànsit. Les limitacions del terreny no han de ser un impediment per a les millores.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT