Search
Close this search box.

Els clients de BPA, inquiets per l’ús de les seves dades en el banc bo

Els afectats no reben resposta quan demanen pel destí de la informació una vegada acabi tot

Els treballs de control que està efectuant l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB) amb els clients de Banca Privada d’Andorra per tal d’establir l’origen lícit dels dipòsits estan creant inquietud. Alguns dels seus clients ja han manifestat a l’entitat la seva disconformitat perquè no se’ls informa degudament de l’ús que es farà de les seves dades personals una vegada es faci el pas al banc bo i desaparegui l’actual BPA. 
Les dades que ara han d’aportar els clients seran examinades pels agents de l’AREB, que dictaminaran la netedat d’aquestes i per tant l’origen dels diners, per tal d’establir si aquest individu pot continuar en l’entitat, però ja en el banc bo. El procediment és senzill: el client rep la notificació per la qual se’l requereix a la seva oficina per tal d’aportar tota la documentació que pugui demostrar d’on surten els seus diners que no estan en el compte corrent, sinó els que són als dipòsits com plans d’estalvis. 
 
Fins i tot, i depenent dels casos, s’han d’aportar dades que s’han de demanar al seu país de residència relatives a la vida laboral o als guanys que s’hagin obtingut per altres procediments que no la renda del treball, com ara herències o propietats. Una vegada tot sobre la taula, el seu gestor l’examina, dóna la conformitat i lliura al client un document en què, una vegada firmat, permet l’entitat, i per tant l’AREB, tractar la informació «amb la màxima confidencialitat». 
En el mateix document, i tot i que hi ha un afegit en què s’informa al client de la seva possibilitat de tenir accés a les dades a més de poder rectificar-les i suprimir-les «en tot moment», i que a més a més s’hi inclou que una vegada «finalitzada la relació contractual, aquestes seran cancel·lades, llevat dels supòsits previstos legalment», alguns clients han expressat el seu dubte tant als gestors com als agents de l’AREB perquè no tenen clar quin serà el destí de tota la informació aportada «una vegada el banc passi a ser banc bo», segons les fonts consultades. 
 
En aquest sentit, tant els gestors dels clients, així com els agents de l’Agència Estatal que són a les oficines coordinant les operacions de control, no han sabut donar una resposta adequada, el que ha afegit incertesa a la situació ja per si sola delicada. D’aquesta manera, alguns clients han mostrat la seva disconformitat o bé de paraula o fent-ho constar en el document signat, ja que la informació que reben consideren que no és del tot completa i que crea neguit perquè les dades que s’aporten són d’un valor personal molt alt.
 
L’Agència de protecció de dades, sense constància / Donada la situació, aquest rotatiu es va posar en contacte ahir amb els responsables de l’Agència Andorrana de Protecció de Dades, tot i que aquests van manifestar que no tenien constància de cap demanda al respecte de les demandes d’informació que està duent a terme l’AREB.
 
Els drets de protecció de dades / Segons l’Agència Andorrana de Protecció de Dades (APDA), totes les persones tenen diferents drets adquirits amb les seves dades personals. Existeix el dret d’informació, que implica saber l’ús que se’n farà, el dret d’accés a aquestes dades, el dret de rectificació o correcció de les mateixes, el dret de supressió, el dret d’oposar-se al seu ús i el dret d’indemnització en cas d’un mal ús per part del posseïdor. 
 
El treball de camp, fins al juliol / El treball que està fent l’entitat, encarregada i supervisada per l’AREB, és controlar tots i cadascun dels clients del banc que tenen diners allà. L’objectiu de l’AREB és controlar la gran majoria d’ells fins a finals del mes de juliol, per poder operar amb normalitat en el canvi d’entitat al que seria el banc pont, o banc bo. 
Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Cònsol major d’Ordino
Conseller de la minoria d’Ordino
Cònsol major de Canillo
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu