Era postdigital

‘Back to human’ i ‘No tingueu por de ser atrevits’, claus en la jornada d’Andorra Telecom sobre el futur de les marques

La jornada ha reunit especialistes i empreses per debatre com la creativitat, la confiança i la proximitat definiran les marques en l’era postdigital

Més de cent professionals han omplert la sala de l’Art Hotel d’Andorra, on s’ha celebrat la Jornada Empresa d’Andorra Telecom, centrada en ‘El futur de les marques: rellevància, connexió i emoció’. El director general, Jordi Nadal, ha obert la sessió amb una idea principal: “No tingueu por de ser atrevits”. Per il·lustrar-ho, ha compartit l’exemple de Blendtec, una empresa americana especialitzada en batedores d’alta potència que ha aconseguit notorietat mundial amb la seva campanya viral ‘Will It Blend?’, en què el fundador, Tom Dickson, batia objectes com iPads o claus de cotxe davant la càmera. Nadal ha explicat que aquesta estratègia “donava la sensació que la batedora era increïble” i que la iniciativa “ha multiplicat per set les vendes”, resumint que “una bogeria ha aconseguit captar l’atenció enmig d’un mar d’impactes publicitaris”.

Per altra banda, la directora de màrqueting i comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, i el soci director de Comuniza, Javier Velilla, han analitzat a través de l’experiència i casos pràctics com treballar una marca i quines seran les tendències i claus per aplicar-la el 2026. Pedra ha explicat l’evolució de la marca turística d’Andorra, nascuda el 1991 com ‘El país dels Pirineus’, i ha subratllat que “la fórmula d’èxit de la marca és igual a l’anàlisi multiplicat per la suma de valors més creativitat més accions elevat a l’impacte”.

En aquesta línia, Pedra ha recordat que Andorra va necessitar destacar-se amb campanyes publicitàries que posaven l’accent en el fet que era un lloc ideal per escapar del món industrial. L’evolució de les campanyes ha estat constant, començant amb ‘Una història que comença en blanc’ (2013), seguida d”Andorra, és una altra història’ (2015), ‘Viu la teva pròpia història’ (2018), ‘Typical Andorra’ (2022-2024) i ‘Eleva la teva experiència’ (2025). Pedra ha remarcat que totes aquestes accions “han buscat transmetre emocions i experiències, més que mostrar productes o serveis”.

Com a exemple d’estratègia de comunicació, ha mostrat la taula periòdica inspirada en la de Mendeleiev, amb símbols que representen Andorra: Natura (Na), Esport (Es), Compres (Co), Gastronomia (Ga), Benestar (Be), Cultura (Cu), Família (Fa) i Seguretat (Se). També ha destacat la col·laboració amb marques reconegudes com Cirque du Soleil, National Geographic i Disney, que han reforçat la notorietat i el prestigi de la marca turística del país.

Durant la seva intervenció, Velilla ha presentat en primícia l’Informe de Tendències 2026 elaborat per Comuniza, i ha identificat la reconnexió com la gran prioritat de les marques en els pròxims anys. A més, assenyalat que la confiança “és la moneda més valuosa d’una marca” i que “el contingut autèntic i emocional genera record i vincle amb les persones”, assenyalant que “la imperfecció i la proximitat connecten millor amb el públic actual que la perfecció artificial” i que “la intencionalitat i la simplicitat són essencials per comunicar amb eficàcia”.

Finalment, Velilla ha defensat que “una marca no és el que dius, sinó el que fas”, posant en valor la necessitat de “codissenyar experiències amb les persones més que crear només campanyes”. Com a exemple, ha citat la campanya del perfum de Miu Miu, on al costat de la colònia s’hi ha col·locat un petit micròfon per generar contingut a les xarxes socials, fet que ha convertit el producte en un èxit entre els adolescents.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Professor titular de filosofia del dret i política de la Universitat Pompeu Fabra
President de Somveïns
Presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu